حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

راه‌اندازی۳۲۰ پایگاه اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان در کردستان

  • کد خبر : 12193
  • 22 خرداد 1402 - 12:16
راه‌اندازی۳۲۰ پایگاه اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان در کردستان
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش استان کردستان از راه‌اندازی ۳۲۰ پایگاه اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان در کردستان خبر داد و گفت: ضرورت دارد با یک برنامه‌ریزی منسجم اوقات فراغت دانش‌آموزان را غنی کنیم.
عزت‌الله طیبی‌راد، درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهارداشت: به برنامه اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان استان پرداخت و گفت: تربیت تعطیل ناپذیر است لذا دانش‌آموزان بعد از ۹ ماه تحصیل در مدرسه، ۳ ماه تابستان را با برنامه‌های اوقات فراغت می‌گذرانند.

وی اهمیت این موضوع را در کمک به رفع تهدیدهای فضای مجازی ذکر کرد و افزود: ضرورت دارد با یک برنامه‌ریزی منسجم، اوقات فراغت دانش‌آموزان را غنی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به شعار محوری اوقات فراغت امسال با عنوان «تربیت بدون توقف می‌باشد»، بیان کرد: شروع برنامه اوقات فراغت دانش‌آموزان از سطح ستادی و با حضور نهادهای مختلف انجام شده است.

وی مخاطب این برنامه را همه دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی گفت: یادگیری یک مهارت از سوی دانش‌آموزان از نکات محوری این برنامه در سال جاری است تا آموزش و پرورش در تحقق شعار سال پیشرو باشد.

طیبی‌راد در ادامه سخنان خود به پایگاه‌های مورد نظر این برنامه نیز اشاره کرد و افزود: مجتمع‌های ورزشی، مراکز مشاوره، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، دارالقرآن‌ها، مدارس شبانه‌روزی و هنرستان‌ها از جمله این پایگاه‌ها هستند.

وی ظرفیت دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌هایی از قبیل کانون‌های فرهنگی ـ هنری، بسیج دانش‌آموزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان فنی و حرفه‌ای، هلال احمر، صدا و سیما و دیگر نهادها را برای غنی‌تر کردن اجرای این برنامه مهم دانست و بیان کرد: تجمیع ظرفیت‌ها برای جلوگیری از موازی‌کاری یکی از اهداف این برنامه است‌.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان افزود: تاکنون ۲۲۰ پایگاه در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود ۳۲۰ پایگاه مجری برنامه اوقات فراغت دانش آموزان باشند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در برنامه اوقات فراغت تابستانی از طریق سامانه my.medu.ir انجام می‌شود، گفت: این برنامه از یکم تیر شروع و تا ۲۰ شهریور ادامه دارد.

طیبی‌راد در پایان اجرای این برنامه را سه روز در هفته ذکر کرد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۷۰ هزار دانش‌آموز استان در برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی شرکت کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12193
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.