حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

راه‌آهن سنندج تا مهرماه امسال افتتاح می‌شود/ مشکلات فرودگاه سنندج بزودی حل خواهد شد 

  • کد خبر : 12547
  • 31 خرداد 1402 - 7:52
راه‌آهن سنندج تا مهرماه امسال افتتاح می‌شود/ مشکلات فرودگاه سنندج بزودی حل خواهد شد 
 استاندار کردستان که به همراه مجمع نمایندگان استان با وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد از اتصال سنندج به شبکه ریلی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اعضای مجمع نمایندگان کوردستان،استاندار و معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی کوردستان، ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ با آقای مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در محل وزارت راه و شهرسازی دیدار کردند. دکتر سیدمهدی فرشادان گفت: در این دیدار از وزیر راه و شهرسازی قول مساعد گرفته شد، راه‌آهن تهران- همدان – سنندج را تا مهرماه راه‌اندازی کند و سوت قطار در سنندج به صدا درآید.

موضوع مهم دیگری که فرشادان اعلام کرد که از وزیر راه درخواست شد، کریدور_شمال_جنوب با اولویت‌بخشی قطعات حوزه انتخابیه سنندج – دیواندره و کامیاران در دستور کار قرار بگیرد و در این رابطه وزیر قول داد که این مسیر در اولویت قرار گیرد.

همچنین فرشادان درخواست کرد که وزیر راه و شهرسازی با ادامه و تغییر عنوان «راه‌آهن تهران – همدان – سنندج»، به «راه‌آهن تهران – همدان – سنندج – سه‌راه مریوان و مرز باشماق» جهت دریافت مجوز کمیسیون ماده ۲۳ از طریق سازمان برنامه و بودجه موافقت کند که ایشان ضمن موافقت با این مهم دستور اقدام و پیگیری جدی موضوع را صادر کرد.

فرشادان در این جلسه همچنین از وزیر راه‌ و شهرسازی قول گرفت، مشکلات فرودگاههای_سنندج و سقز و همچنین مرز_باشماق حل شود.

در ادامه اسماعیل زارعی کوشا در این دیدار اتمام خط راه آهن همدان به سنندج را یکی از مطالبات جدی مردم استان برشمرد و گفت:عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۵ آغاز شده و دولت سیزدهم برای اتمام و رساندن قطار به ایستگاه صلوات آباد سنندج در آینده نزدیک عزم جدی دارد.

زارعی کوشا با بیان اینکه علاوه بر بررسی وضعیت راه آهن همدان به سنندج کلان پروژه‌های دیگری نظیر فرودگاه سقز،کریدور شمال به جنوب و توسعه پایانه مرزی باشماق مورد بررسی قرار گرفت، افزود:شتاب بخشی به طرح نهضت ملی مسکن از دیگر موضوعاتی بود که جوانب و ابعاد مختلف آن با حضور وزیر راه و شهرسازی به واسطه اهمیت آن مطرح شد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار به اهمیت اتمام طرح ها و پروژه‌های مرتبط با این وزارتخانه در استان اشاره کرد و گفت:دولت سیزدهم در سرعت بخشی و اتمام مگا پروژه‌ها و طرحهای نیمه کاره اهتمام جدی دارد. پروژه راه‌آهن همدان ـ سنندج ۱۵۱ کیلومتر طول دارد که برای آن ۷ ایستگاه شامل ۳ ایستگاه ترافیکی و ۴ ایستگاه‌ مسافری در قروه ، دهگلان و سنندج تعریف شده است .

شایان ذکر است، دیگر نمایندگان استان هم مشکلات حوزه انتخابیه خود را با وزیر راه و شهرسازی طرح کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12547
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.