حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

رئیس دادگستری کردستان بر رسیدگی دقیق پرونده‌های قضایی تاکید کرد

  • کد خبر : 25865
  • 09 دی 1402 - 12:08
رئیس دادگستری کردستان بر رسیدگی دقیق پرونده‌های قضایی تاکید کرد
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: رسیدگی توام با سرعت و دقت به پرونده‌های قضایی توسط قضات سبب رضایتمندی مردم می شود و این مهم باید در دستور کار باشد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل از روابط عمومی دادگستری،حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز شنبه در نشست با قضات دادگاه بدوی و دادسرای مرکز استان کردستان، بر لزوم توجه به حقوق عامه و دقت و دغدغه‌مندی قضات در رسیدگی به پرونده‌های اراضی ملی و منابع طبیعی استان تاکید کرد.

وی افزود: نظارت قضات دادسرا بر ضابطین عام و خاص ضروری است و باید تمامی قضات بر نحوه عملکرد ماموران انتظامی در خصوص دستورات جلب و بازرسی از منزل و مخفیگاه متهمان بسیار دقت و از تضییع حقوق آنان جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری کردستان بر لزوم نگارش آرای قضایی با زبان ساده و عامه فهم توسط قضات تاکید کرد و ادامه داد: ارتقای معلومات قضایی قضات با تکیه بر مطالعه و آموزش، توجه به ادله و مستندات موجود در پرونده‌ها در کنار مشورت با همکاران قضایی قبل از صدور احکام، اتقان آرای قضایی را بدنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: قضات باید قرارهای تامین متناسب با اتهام انتسابی صادر کنند و در این راستا محاکم نیز با حساسیت ویژه‌ای آرای قضایی را صادر نمایند تا عدالت به درستی اجرا شود.

وی بر لزوم رعایت سرعت و دقت بصورت توامان در رسیدگی به پرونده های قضایی تاکید کرد و گفت: پیگیری معطل ماندن پرونده ها در مرجع انتظامی، ارجاع پرونده ها به کارشناسان و پاسخ استعلامات از مراجع مربوطه و نیابت های قضایی مورد تاکید جدی دستگاه قضایی استان است و قضات باید با رعایت این موارد از اطاله دادرسی جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری کردستان بیان کرد: استفاده موثر قضات از مجازات های جایگزین حبس با محوریت خدمات عمومی و آسیب‌های اجتماعی، سبب کاهش این گونه آسیبها در جامعه می شود و همچنین قضات باید در موارد استحقاق از ارفاقات قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها استفاده کنند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن یوم الله ۹ دی، روز حماسه و بصیرت، افزود: نهم دی، روزی است که مردم با بصیرت ایران اسلامی نشان دادند دشمنان خود و انقلاب را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی‌خورند.

در این نشست، معاونین رییس کل دادگستری استان کردستان گزارشی از عملکرد و اقدامات معاونت‌های تحت تصدی خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25865
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.