حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

دومین جشنواره گلاب‌گیری در سنندج برگزار می‌شود

  • کد خبر : 11890
  • 16 خرداد 1402 - 7:25
دومین جشنواره گلاب‌گیری در سنندج برگزار می‌شود
رئیس اداره میراث ‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌‌دستی شهرستان سنندج گفت: دومین جشنواره گلاب‌گیری این شهرستان ١٩ خردادماه سال‌جاری در روستای «هه‌مروله» از توابع بخش حسین‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، استان کردستان یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در ایران به شمار می‌آید و تنوع گیاهی در این استان با تنوع گیاهی در کل اتحادیه اروپا برابری می‌کند.

گل محمدی نیز یکی از گل‌های بومی این منطقه بوده و در طول تاریخ همواره مردم کردستان از خواص این گل به صورت‌های مختلف استفاده کرده‌اند، روستای «امروله» سنندج نیز با سطح زیر کشت ده‌ها هکتاری گل محمدی به عنوان یکی از مراکز بزرگ تولید این گیاه پرکاربرد تبدیل شده است و روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم دومین جشنواره گلاب گیری در این روستا برگزار می شود.

امیر صادقی در گفت‌وگو با کُردتودی اظهار کرد: گلاب‌گیری یکی از منحصربه‌ فردترین و زیباترین آیین‌های کهن این منطقه به‌شمار که این جشنواره آن برای دومین بار با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی و حفظ سنت‌ها و آداب و رسوم منطقه در شهرستان سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌ دستی شهرستان سنندج اظهار کرد: سنندج دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی و صنایع‌دستی است که باید به آن توجه شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی زمینه‌های رونق اقتصادی در منطقه بیش از پیش فراهم شود.

صادقی بیان کرد: دومین جشنواره گلاب‌گیری هه‌مروله روز جمعه ١٩ خرداد ماه با همکاری فرمانداری سنندج، جهاد کشاورزی این شهرستان، بخشداری حسین‌آباد و دهیاری روستای همروله (امروله) و با حضور جمعی از گردشگران داخلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11890
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.