حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

دومین جشنواره موسیقی خیابانی کامیاران در نیمه دوم آبان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 20255
  • 06 آبان 1402 - 10:32
دومین جشنواره موسیقی خیابانی کامیاران در نیمه دوم آبان برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: دومین جشنواره موسیقی خیابانی کامیاران در نیمه دوم آبان ماه با حضور گروه‌های موسیقی از سراسر کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، علی‌اصغر دریایی امروز در گفتگو با رسانه‌های استان گفت: با حضور گروه‌های موسیقی سراسر کشور و محلی استان کردستان در نیمه دوم آبان ماه سال جاری دومین جشنواره موسیقی خیابانی کامیاران برگزار می‌شود.

وی افزود: با عنایت به برگزاری اولین دوره و استقبال بی‌نظیر مردم کامیاران و روستاهای اطراف، دومین جشنواره موسیقی خیابانی کامیاران به صورت غیررقابتی برگزار خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف جشنواره‌های سراسری تقویت انسجام و همبستگی ملی میان اقوام ایرانی است.

وی تصریح کرد: این دوره جشنواره با حضور بیش از ۸ گروه و به علاوه گروه‌های محلی استان به صورت غیررقابتی هم در شهر کامیاران و شهر موچش از توابع این شهرستان و روستاهای اطراف با جمیت بالای هزار نفر اجرای موسیقی خواهیم داشت.

دریایی با اشاره به ویژگی‌ها و علاقمندی مردم استان کردستان به موسیقی گفت: موسیقی در خون و رگ مردم این منطقه از سپهر ایران زمین وجود دارد و شهر کامیاران خاستگاه انواع موسیقی هورامی از جمله هوره و سیاچمانه است.

وی ضمن قدردانی از فرماندار و شهردار و سایر ادارات سطح شهرستان کامیاران عنوان کرد: سال گذشته در برگزاری جشنواره همه در صحنه حضوری فعال داشتند، انتظار داریم امسال نیز دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری با تمام توان در این رویداد مهم هنری شرکت نمایند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20255
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.