حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

دف‌نوازان سنندجی مقام نخست پنجمین جشنواره ملی «شمس و مولانا» را کسب کردند

  • کد خبر : 4975
  • 25 دی 1401 - 11:42
دف‌نوازان سنندجی مقام نخست پنجمین جشنواره ملی «شمس و مولانا» را کسب کردند
سرپرست گروه اخوان سنندج گفت: از میان ۲۸۱ اثر رسیده به دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانای شهر خوی از آذربایجان غربی، گروه «اخوان» از استان کردستان حائز مقام نخست شد.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، منصور مرادی، سرپرست گروه اخوان شهر سنندج اظهار داشت: با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گروه دف‌نوازی و مولودی‌خوانی «اخوان» از شهر سنندج در پنجمین دوره جشنواره ملی موسیقی «شمس و مولانا» از شهر خوی آذربایجان غربی شرکت و حائز مقام نخست این جشنواره شد.

وی افزود: در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی «شمس و مولانا»، گروه «اخوان» از کردستان و گروه «راز» از شیراز به صورت مشترک مقام نخست را کسب کردند، گروه‌های «دورپور» از خراسان رضوی و «مشتاق» از گلستان مقام دوم مشترک و گروه «فرواک» از تهران مقام سوم را از آن خود کرد و گروه «اغور» از خوی نیز به مقام چهارم دست یافت.

سرپرست گروه دف‌نوازی و مولودی‌خوانی «اخوان» بیان کرد: ۲۸۱ اثر موسیقی سنتی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، تهران، کردستان و لرستان به دبیرخانه پنجمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا ارسال شده بود.

وی در ادامه گفت: از این ۲۸۱ اثر ۱۴ اثر به مرحله نهایی راه یافت که گروه ما با هنرنمایی اعضای گروه موفق به کسب مقام نخست این جشنواره شد.

مرادی بیان کرد: اعضای گروه اخوان شامل مداحان ابراهیم علی‌پور و عبدالسلام فاتحی و دف‌نوازان مسعود مرادی، محمد مرادی، نادر فاتحی و سیدپوریا سلامیه است.

وی در پایان یادآور شد: پنجمین جشنواره ملی موسیقی «شمس و مولانا» از ۲۰ تا ۲۲ دی ماه سال‌جاری در شهر خوی از آذربایجان غربی برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4975
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.