حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

دستگاه تشخیص سلول‌های سرطانی به بیمارستان کوثر سنندج اهدا شد

  • کد خبر : 16184
  • 12 شهریور 1402 - 8:03
دستگاه تشخیص سلول‌های سرطانی به بیمارستان کوثر سنندج اهدا شد
مدیریت بانک سینا در کردستان، دستگاه تشخیص مارجین‌های سرطانی (Cancer Diagnsotic Probe)CDP را به مرکز آموزشی و درمانی کوثر سنندج اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، مدیر روابط عمومی ومشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز شنبه اظهار کرد: دستگاه تشخیص مارجین‌های سرطانی (Cancer Diagnsotic Probe) CDP از ابزارهای تشخیص سرطان حین عمل جراحی است که به جراح در تشخیص مارجین‌های سرطانی کمک می‌کند.

بهرام کندائی ادامه داد: این سیستم به‌عنوان یک ابزار تشخیص مکمل می‌تواند با دقت چند میلی‌متر از هر ناحیه مشکوک در مارجین‌های داخل بدن را ظرف مدت ۳۰ ثانیه در حین عمل، با کمک یک حسگر سوزنی با کالیبراسیون پاتولوژی به جراح نشان دهد.

افتتاح مرکز خیرسازی دیالیز بیمارستان توحید

چند روز پیش هم مرکز خیر ساز دیالیز در بیمارستان توحید سنندج مرکز خیر ساز دیالیز بیمارستان توحید سنندج به بهره برداری رسید.

مدیر روابط عمومی و مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این رابطه گفت: این بخش با ۳۰ تخت دیالیز و اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کندائی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبار هزینه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین و مابقی نیز از سوی خیرین سلامت پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاخص نیازمندان به دیالیز در کردستان از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: این مجمع تا کنون بیش از ۸۵ پروژه سلامت به ارزش صدها میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسانده است.

هم اکنون ۲۲۰ بیمار دیالیزی در استان کردستان وجود دارد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16184
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.