حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

در جشن بزرگ کتاب سنندج چه گذشت؟

  • کد خبر : 23024
  • 01 آذر 1402 - 11:06
در جشن بزرگ کتاب سنندج چه گذشت؟
جشن بزرگ کتاب در آخرین روز این هفته با حضور جمعی از مسئولان و علاقمندان به این حوزه در سنندج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از تسنیم، جشن بزرگ کتاب امروز به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور جمعی از مسئولان و دختران در پردیس سینما بهمن این شهر برگزار شد.

این مراسم بر خلاف سایر مناسبت‌ها، مسئولان زیاد سخنران نبودند و تریبون بیشتر در دست دانش‌آموزانی بود که به مراسم دعوت شده بودند و همین باعث شد که مدیریت و زمان برنامه از کنترل خارج و هر از چندگاهی با اجرای گروه‌های موسیقی، دست و سوت زدن حاضران را نیز به دنبال داشت.

عزت رضایی، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در این آئین با اشاره به پیشنیه بسیار خوب کردستان در زمینه فرهنگ و هنر؛ بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های نهفته این حوزه تأکید کرد و گفت: امیدوارم با هکاری مسئولان و خانواده‌ها، فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیش از پیش ترویج یابد.

وی با بیان اینکه کردستانی‌ها از دیرباز اهل علم، مطالعه، فرهنگ، هنر و معرفت بوده‌اند و ما به بزرگانمان در این حوزه‌ها افتخار و می‌بالیم، افزود: افرادهای زیادی از این دیار پرورش یافته و اکنون در کشور حرف برای گفتن دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با تأکید بر اینکه فرزندانمان را از دوران کودکی به سمت کتابخوانی سوق دهیم، تصریح کرد: باید کتاب را در زندگی مردم ساری و جاری و مفاخر و اندیشمندان کُرد را در حوزه فرهنگ و هنر به سراسر کشور معرفی کنیم.

مدیر یکی از مؤسسات فرهنگی هنری سنندج و متولی برگزاری نیز با بیان اینکه این آئین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، اظهار کرد: امروز خواستیم که با یک دورهمی، جدا از ایجاد شادی، جشن و تجلیل از علاقمندان به کتاب؛ از کتاب یاد کرده و یک آشتی ایجاد و با یک خاطره خوب، آخرین روز از هفته کتاب را بدرقه کنیم.

محمد اصلانی، خواستار حمایت مسئولان از ارتقای سرانه مطالعه شد و افزود: دستگاه‌های متولی فرهنگ در استان از ناشران و نویسندگان حمایت کنند. مسئولان و مردم باید در کنار هم که یکی هستند، این حوزه را مورد توجه قرار دهند، جوانان نیز کتاب را جایگزین فضای مجازی کنند.

مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم حاکی از آن بود که قبل از اتمام مراسم، تعداد زیادی از حاضران که بیشتر دانش‌آموزان و معلمان بودند، نشست را ترک کردند. اجرای شعر، رونمایی از چند کتاب و تجلیل از تعدادی از ناشران و نویسندگان پایان بخش این آئین بود.

۲۴ آبان ماه در کشور روز کتاب، کتابدار و کتابخوانی بوده و از ۲۳ تا ۳۰ آبان، به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23024
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.