حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

«دره‌تفی» بافرهنگ‌ترین روستای ایران در طبیعت‌دوستی+ فیلم

  • کد خبر : 31311
  • 10 فروردین 1403 - 16:51
«دره‌تفی» بافرهنگ‌ترین روستای ایران در طبیعت‌دوستی+ فیلم
 ورود لک‌لک‌های مهاجر به روستای «دره‌تفی» در کنار سایر جاذبه‌های طبیعی، این روستا را مقصد گردشگران داخلی و خارجی کرده است.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، وقتی صحبت از جاهای دیدنی مریوان به میان می‌آید، ممکن است نام روستای دره تفی به گوشتان رسیده باشد. این روستا نیز یکی دیگر از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری مریوان به‌حساب می‌آید که هر ساله، میزبان لک‌لک‌های مهاجر است. این پرندگان که مهربانی و صمیمیتی وصف‌ناپذیر از اهالی این روستا دیده‌اند، حالا خود از ساکنان دائمی روستا تلقی می‌شوند.

روستا «دره‌تفی» در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان واقع شده است و همانند اسمش که به معنی دره توت‌ها است، دارای درختان توت زیادی است و چندین درخت کهن‌سال توت در این روستا وجود دارد؛ اما اینک؛ این روستا به‌خاطر حضور لک‌لک‌های مهاجر شهرت پیدا کرده است.

زیبایی و سرسبزی روستا در این فصل بسیار تماشایی است و لانه‌های لک‌لک‌های مهاجر در هر جای روستا به چشم می‌خورد در بالای درختان کهن‌سال بلوط و توت، تیرهای برق و صخره‌های مرتفع سنگی و حتی در بالای مناره مسجد روستا هم لانه لک‌لک‌های مهاجر دیده می‌شود.

جالب است بدانید که اهالی این روستا انس زیادی با این لک‌لک‌ها گرفته‌اند؛ تا جایی که آن‌ها را حاجی‌لک‌لک یا حاجی لق‌لق صدا می‌زنند. اهالی مهربان روستا با ساخت لانه و مداوای پرندگان، در میزبانی از این مسافران مهاجر سنگ‌تمام گذاشته‌اند. همه این موارد در کنار هم موجب شده است تا روستای دره تفی به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های مریوان شناخته شود.

حفظ اين زیستگاه به لحاظ ميراث طبيعی و به‌دلیل پوشش گياهی انبوه بین جنگل‌های بلوط ناحيه زاگرس و مشرف بر دریاچه زریبار از اهميت فراوانی برخوردار است.

مردم این روستا در ایام مختلف سال به ویژه تعطیلات نوروز آماده میزبانی از گردشگران و مسافرانی از نقاط مختلف کشور هستند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=31311
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.