حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

درخشش دلاورمرد کردستانی در سرزمین روس‌ها

  • کد خبر : 27539
  • 07 بهمن 1402 - 19:58
درخشش دلاورمرد کردستانی در سرزمین روس‌ها
«محمد مبین عظیمی» کشتی‌گیر شایسته کردستانی فینالیست جام ایوان یاریگین ۲۰۲۴ روسیه شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام ایوان یاریگین ۲۰۲۴ روسیه از صبح جمعه ششم بهمن ماه به مدت سه روز به میزبانی شهر «کراسنویارسک» در کشور روسیه و با حضور برترین کشتی گیران ۲۱ کشور جهان برگزار آغاز شد.

در این دوره از مسابقات تیم ملی کشتی آزاد ایران با ترکیب کشتی گیران جوان و آینده ساز کشورمان درحالی گام به این مسابقات گذاشت که در وزن ۹۲ کیلوگرم «محمد مبین عظیمی» قهرمان مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان ۲۰۲۴ از استان کردستان بر روی تشک مسابقات به میدان می‌رود.

عظیمی در دور نخست مسابقات وزن ۹۲ کیلوگرم با نتیجه ۵ – ۲ مقابل ارسن علی موسی علیف از روسیه به پیروزی دست یافت و دور دوم با پیروزی ۴ – صفر برابر نجم‌الدین اف از روسیه مقتدرانه راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

ملی پوش کشتی کردستان در این مرحله با نتیجه ۸ – ۶ مقابل عظمت زایکیوف از روسیه به برتری دست یافت و با شایستگی به دیدار نیمه نهایی گام‌ نهاد.‌

محمد مبین عظیمی در دیدار ماقبل فینال در برابر شمیل امام گادجی علیف از کشور میزبان مقتدرانه و با پیروزی ۹ – صفر حریف را مغلوب کرد و به مسابقه نهایی این رقابت‌ها راه یافت.

عظیمی در مسابقه فینال و برای کسب نشان زرین طلا به دیدار کشتی گیر صاحب نام روس ماگومد کوربانوف خواهد رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم ۳۱ شرکت کننده حضور دارند.

پیکارهای بین‌المللی کشتی آزاد جام ایوان یارگین با حضور کشتی‌گیران عنوان‌دار روسیه و کشتی‌گیرانی از کشورهای ایران، کوبا، بلاروس، مغولستان، ترکیه، سوریه، آرژانتین، ونزوئلا، ازبکستان، چین، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان، مولداوی، تاجیکستان، آلبانی، کره‌جنوبی، قزاقستان، ارمنستان و هند تا یکشنبه هشتم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27539
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.