حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
علمای اهل سنت کردستان هفته بسیج را اینطور روایت می‌‌کنند؛

درخت تنومندی که با مردم ریشه گرفت+ فیلم

  • کد خبر : 23320
  • 04 آذر 1402 - 8:41
درخت تنومندی که با مردم ریشه گرفت+ فیلم
علمای اهل سنت کردستان بسیج را همراه مردم دانستند که با عشق به اسلام و انقلاب خدمت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، بسیج تجسم عشق الهی، عبودیت بی‌پیرایه و شجاعت بی‌کران است که امام راحل ( ره) با انفاس قدسی‌اش به بسیج امکان حیات بخشید و با سحر کلامش مرز شجاعت را به ورای زمین برد.

علمای اهل سنت کردستان نیز هفته بسیج را اینطور روایت می‌کنند.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی عالم برجسته اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی با تبریک پنجم آذر اظهار داشت: همانطور که امام فرمودند که بسیج مکتب عشق است، عشق به دین، عشق به فرهنگ و تعالی و ترقی ابنا مملکت لذا همه باید این ارث امام را مراقبت کنیم.

وی گفت: امام (ره) پنجم آذر سال ۱۳۵۸ را به نام روز بسیج نامگذاری کردند و از آن زمان تاکنون این نهاد مقدس منشاء خدمات بسیاری برای کشور بوده است.

وی افزود: در طول ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی بسیج در تمامی صحنه های مهم حضوری دشمن شکن داشته و هر کجا و هر زمان که وارد صحنه شده موفق عمل کرده است و باعث یاس و ناامیدی دشمنان شده است.

خطیب جمعه سروآباد یادآور شد: بسیج ریشه مردمی دارد و امروز بزرگترین افتخار ما بسیجی بودن است و اگر تا امروز که ۴۳ سال از عمر انقلاب می گذرد و دشمنان نتوانسته‌اند ضربه ای به ما بزنند به برکت بسیج است.

وی از مسئولان استان کردستان خواستار تلاش برای ترقی و رفاه مردم باشند.

بسیج تفکر خدمت و خدمتگزاری است

ماموستا جلال مرادی امام جمعه شهرستان دیواندره در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: بسیج مولود انقلاب، بسیج تفکر خدمت و خدمتگزاری است و همواره همه جا با مردم و در کنار مردم بوده، هست و خواهند بود، به راستی مصداق به فرمایش امام راحل (ره) بسیج لشگر مخلص خداست.

وی گفت: در کنار مردم در خدمت مردم و برای مردم بودن از ویژگیهای سپاه است، چرا که در زمان جنگ تحمیلی با بسیج سازندگی و طرح‌های محرومیت‌زدایی همواره در کنار مردم بوده‌اند و کسی که مردم از آنها راضی باشند خدا نیز از آنها راضی خواهند بود.

وی افزود: امام جمعه دیواندره یادآور شد: برای شناخت بسيج اين تعبير بسيار زيبای معماركبير انقلاب امام راحل امت (قدس سره) كافی است كه فرمودند: بسيج لشكر مخلص خداست، يعنی بسيجی بصير است و حق بگیر، امروز ما این تعبير آن پیرجمارانی و ولی صمدانی را درمنصه ی عمل می بينيم.

وی تصریح کرد: با گذشت بیش از چهار دهه از ظهور فرهنگ بسیج، این سرمایه ارزشمند در رویارویی با دشمنان و در صحنه‌های اجتماعی، فرهنگی، جنگ اقتصادی و جنگ نرم، گام‌های بزرگی را در مسیر خنثی کردن توطئه دشمنان، تقویت روحیه مردمی و کمک به رفع چالش‌های مختلف برداشته و در این مسیر سخت، جانفشانی و شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

ماموستا محمود ابن خیاط امام جمعه شهرستان سقز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: امام راحل (ره) در تاریخ ۵ آذرماه ۱۳۵۸ دستور تاسیس بسیج را صادر کردند و همواره بسیجیان در طول تاریخ برای بحث سازندگی، جهاد و مبارزه، دفاع از آب و خاک و … تلاش کردند.

وی گفت: خداوند هم در قرآن به این مطلب اشاره کرده است که برای دفاع از اسلام و آب و خاک آماده باشید، لذا بسیجیان باید جانفدا در دفاع از آب و خاک و انسانیت و باشند.

وی افزود: زمانی که حکومت بعثی عراق که تا دندان مسلح بود و به خاک جمهوری اسلامی ایران یورش برد، اما مردم ایران اسلامی و بسیجیان با ایمان راسخ و با رهبری حضرت امام خمینی (ره) با تمام توان و با قدرت ایمان در مقابل جبهه استکبار برای حفظ کیان و آب و خاک و وطن ایستادگی کردند.

امام جمعه سقز در پایان ابراز داشت: امروزه ما علمای اهل سنت همچون سایر بسیجیان آماده هستیم که با تمام جان و مال خود از کیان وطن و آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23320
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.