حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان:

خیانت‌های رژیم ستمشاهی در حق زنان فراموش نخواهد شد

  • کد خبر : 20131
  • 04 آبان 1402 - 17:03
خیانت‌های رژیم ستمشاهی در حق زنان فراموش نخواهد شد
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان با بیان اینکه رژیم ستمشاهی در ظاهر به دنبال شعارهایی فریبنده بود، گفت: خیانت‌هایی که رژیم ستمشاهی در حق زنان و ملت ایران روا داشت هیچگاه از ذهن تاریخ پاک نخواهد شد.

بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی اظهار داشت: با آغاز سلطنت رژیم پهلوی در زندگی فردی و اجتماعی زنان ایران وقایع و حوادث دگرگون‌ساز اتفاق افتاد، کشف حجاب یکی از مهم‌ترین اقدامات رژیم پهلوی علیه زنان بود چراکه ارمغان کشف حجاب رضاخانی برای زنان ایرانی چیزی جز اسارت و زندان و مرگ در پی نداشت. 

وی گفت: گرچه رژیم پهلوی به‌ظاهر به تغییر وضعیت زنان در جامعه علاقمند بود، اما از فعالیت‌های مستقلی که سبب گسترش آرمان زنان می‌شد، به‌شدت جلوگیری می‌کرد.

وی افزود: غرب همواره رویکردی ریاکارانه در موضوع حقوق بشر داشته است و از آن جمله ادعای حمایت از حقوق زنان نیز یکی دیگر از آن رویه‌های ریاکارانه می‌باشد.

به گفته سرکانی نقض‌های گسترده حقوق زنان در ایالات متحده و غرب که به طور روزانه شاهد آن هستیم، مصادیق بارز این ادعای بی‌پایه و اساس است.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان خاطر نشان کرد: بعد ازطرح لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید در سال ۱۳۴۱ که با اعتراضات گسترده مردم و روحانیون از جمله امام خمینی (ره) رو به رو گشت و منجر به حوادث مهم در خرداد ۱۳۴۲ شد؛ سومین قانونی که مصوبه آن در مجلس شورای ملی و سنا چالش‌های بسیاری را به وجود آورد و باز هم با اعتراض گسترده روحانیون رو به رو شد؛ قانون کاپیتولاسیون بود.

وی گفت: بانوان با شناخت عمیقی که نسبت به حضرت امام(ره) و راه ایشان که راه انبیاء الهی بود، داشتند با تمام وجود به صحنه آمدند و علیه رژیم ستم‌شاهی قیام کردند.

سرکانی به نقش بانوان در انقلاب اسلامی اشاره نمود و اضافه کرد: در این راستا امروزه بانوان انقلابی در قالب بسیج جامعه زنان ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا هستند و با فعالیت‌های انقلابی و بسیجی در راه پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی کوشا خواهند بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20131
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.