حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

خشت روی خشت برای خانه‌ای دربهشت/ آرزوی روستایی که با کمک خیر کُرد محقق شد

  • کد خبر : 14566
  • 08 مرداد 1402 - 9:01
خشت روی خشت برای خانه‌ای دربهشت/ آرزوی روستایی که با کمک خیر کُرد محقق شد
کردستان را شهر مناره‌ها می‌نامند، شهری که مرکز آن یعنی سنندج دارای بیش از 2000 مسجد است و خیران و نیک‌اندیشان در این راستا پیش قدم هستند زیرا خانه‌ای در بهشت پاداش کسی است که برای ساخت مسجد خشتی روی خشت بگذارد یا ریالی روی ریال، این اجر برای امر با ارزشی است که در دین مبین اسلام به آن تأکید فراوان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، خانه‌ای در بهشت پاداش کسی است که برای ساخت مسجد خشتی روی خشت بگذارد یا ریالی روی ریال، این اجر برای امر با ارزشی است که در دین مبین اسلام به آن تأکید فراوان شده است.

تعدادشان کم نیست، آن‌هایی که در مسیر فرمان خداوند حرکت می‌کنند و امید دارند که از هدایت‌یافتگان باشند، همان‌هایی که آجر روی آجر می‌گذارند تا خانه‌ای بنا کنند که محل برپایی فرایض دینی باشد، بی‌شک این حدیث از پیامبر اکرم (ص) نیز آن‌ها را امیدوار به حرکت در این مسیر سبز می‌کند، آنجا که می‌فرماید: «کسی که بانی شود و مسجدی را به اندازه آشیانه پرنده‌ای بسازد، خداوند خانه‌ای در بهشت برای او بنا می‌کند.»

کردستان را شهر مناره ها می نامند، شهری که مرکز آن یعنی سنندج دارای بیش از ۲۰۰۰ مسجد است و به گفته ی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان حدود ۹۰ درصد وقفی های استان کردستان مربوط به امور مساجد است، اما همچنان روستاهایی هستند که منتظر یک بانی خیر هستند تا بنای دین اسلام را پیش از پیش محکم تر کنند، چرا که خیران و نیک‌اندیشان بسیاری در این شهر، در کنار دیگر امور خیر همچون کمک به نیازمندان، درمان، جهیزیه، اشتغال و… مسجدسازی را انتخاب کرده‌اند و نتیجه خیرخواهی آن‌ها و قدم‌های نیکی که در این راه برداشته‌اند ساخت صدها مسجد در مناطق مختلف است.

روستای بیساران از روستاهای توابع شهرستان سروآباد است مردمان این روستا مردمانی مومن و‌ دینمدارند که سالها برای داشتن مسجدی در شان روستا در تکاپو بودند، امسال با کمک یک خیر کُرد زمینه ساخت مسجد این روستا فراهم شد.

اینجا اهالی روستا در کمک به هم پیشتازند، یکی برای ساخت مسجد خود آجر به آجر روی هم میگذارد و‌ بنایی می‌کند، آن یکی هم کارگری ساده برای تسریع در روند مسجد روستایش شده است.

دیگری پذیرایی از کارگران را برعهده گرفته و هر کدام سعی دارند به نوعی کمک حالی برای ساخت مسجد روستایشان باشند و دست به دست هم داده‌اند تا آبادی روستایشان را با دستان خودشان و‌کمک خیرین و مسئولان رقم بزنند.

گرچه ساخت مسجد هزینه زیادی نیاز داشت و اهالی روستا نیز توان کمک به ساخت این مسجد را نداشتند، اما دل‌های مهربان و دست‌های بخشنده‌ی خیرینی به میدان آمد که برخواسته از دل مردمان همین روستا بود.

 

شبستان نوشت؛ سعدی باسامی از اهالی روستای بیساران از توابع شهرستان سروآباد و ساکن تهران است، وی همواره در کارهای خیر و خداپسندانه پیشگام بوده و با وجود دوری از زادگاه خود همیشه به فکر رفع مشکلات و نیازهای مردم روستای خود بوده است.

این خیر کارهای بزرگی از جمله خرید آمبولانس خیریه برای روستا و کمک به نیازمندان و بسیاری از مریض‌های بیسارانی در بیمارستان کرده است.

آقای سعدی باسامی همچنین در یک اقدام خداپسندانه در راستای کمک به ساخت مسجد باباشیخ بیساران تاکنون بیست و پنج تن میلگرد خریداری کرده است.

وی ضمن بازدیدی از این مسجد قول داد تمامی میلگرد لازم این مسجد تا مراحل تکمیل کار را که حدود هشتاد و پنج تن خواهد بود را خریداری و به ساخت این مسجد هدیه کند.

برای بخشیدن داشتن دل بخشنده مهم است نه ثروت و امروز خیرینی در این مرز و بوم پرورش یافته‌اند که بودنشان در جای جای ایران مایه امید و افتخار جامعه است.

گفتنی است؛ مسجد پایگاهی اجتماعی است که به ویژه در مناطق محروم اثرات آن در تعالی فرهنگ دینی و اجتماعی مردم، حل مشکلات و گرفتاری‌ها، پرداختن به امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن‌ها به روشنی دیده می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14566
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.