حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

خرید تضمینی گندم در کردستان ۴۴ درصد رشد یافت

  • کد خبر : 14651
  • 09 مرداد 1402 - 8:59
خرید تضمینی گندم در کردستان ۴۴ درصد رشد یافت
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای فصل برداشت (۱۰ تیر) تا هفتم مرداد سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل آن حدود ۴۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، جمال صالحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان خرید تضمینی گندم در استان به ۶۳۲ هزار و ۲۳۸ تن به ارزش ۹۴ هزار و ۸۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال رسیده است.

وی آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۴۴ هزار و ۵۵۹ تن خواند و بیان کرد: میانگین قیمت محاسبه شده خرید تضمینی گندم در استان ۱۴۱ هزار و ۴۰۰ ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه ۸۲ مرکز خرید تضمینی گندم در استان فعال است، افزود: تاکنون سه هزار و ۲۳۱ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۵۵۷ هزار ریال از بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

صالحی ادامه داد: بیشترین میزان گندم خریداری شده در استان مربوط به شهرستان های بیجار با ۱۵۵ هزار و ۶۲۵ تن، سقز یا ۱۲۹ هزار و ۱۱۶ تن، قروه با ۱۱۳ هزار و ۳۱۵ تن و دهگلان با ۱۰۹ هزار و ۷۵۴ تن است.

وی اضافه کرد: میزان خرید گندم در شهرستان های کامیاران ۵۴ هزار و ۴۴۱ تن، دیواندره ۵۱ هزار و ۶۲ تن، سنندج ۱۰ هزار و ۱۸۴ تن، بانه سه هزار و ۷۴۳ تن، مریوان ۲ هزار و ۸۶۶ تن و سروآباد هم ۲ هزار و ۱۳۲ تن است

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: تاکنون مجوز حمل گندم به میزان ۱۶۲ هزار و ۸۲۱ تن به استان‌های البرز، تهران، گیلان، اصفهان، قم، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

صالحی بیان کرد: میزان حمل گندم به‌ داخل استان از مراکز شبکه تعاونی روستایی به کارخانجات آرد سازی سروآباد ، بانه و سنندج سه هزار و ۵۸۹ تن بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14651
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.