حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

خرید تضمینی گندم در کردستان به ۸۰۰ هزار تن رسید

  • کد خبر : 14904
  • 15 مرداد 1402 - 9:10
خرید تضمینی گندم در کردستان به ۸۰۰ هزار تن رسید
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت(۱۰ تیر) تا ۱۳ مرداد، ۸۰۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، جمال صالحی در این باره اظهار کرد: تاکنون ۱۱۹ هزار و ۹۳۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان استان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳ هزار و ۲۳۱ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۵۵۷ هزار ریال از بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده است، افزود: میانگین قیمت محاسبه شده برای هر کیلوگرم گندم خریداری شده از کشاورزان استان ۱۵۱ هزار و ۴۰۰ ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه ۸۲ مرکز خرید گندم تضمینی در استان فعال است، بیان کرد: آهنگ خرید روزانه گندم در استان ۲۴ هزار و ۷۰۰ تن است.

صالحی اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته براساس سامانه سیفا، ۶۵ درصد رشد داشته است.

وی اعلام کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان به ترتیب مربوط به شهرستان های بیجار با ۲۰۴ هزار و ۷۹۶ تن، سقز با ۱۴۷ هزار و ۱۳۲ تن، قروه با ۱۳۵ هزار و ۵۸ تن و دهگلان با ۱۳۳ هزار و ۵۱۱ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: میزان گندم خریداری شده در شهرستان های دیواندره ۹۲ هزار و ۴۱۴ تن، کامیاران ۵۹ هزار و ۵۳۲ تن، سنندج ۱۵ هزار و ۲۰۵ تن، بانه پنج هزار و ۲۵۶ تن، مریوان ۳ هزار و ۹۶۲ تن و سروآباد هم ۲ هزار و ۷۰۰ تن است.

امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن هم آبی است. بر اساس برآورد انجام شده از میزان سطح، افزون بر یک میلیون تن محصول تولید و ۸۷۰ هزار تن هم به صورت تضمینی خریداری می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14904
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.