حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
در نشست مشترک مدیران دو دستگاه فرهنگی مطرح شد؛

حوزه‌هنری و صدا و سیما دو مرکز اصلی گسترش هنر انقلاب

  • کد خبر : 17296
  • 01 مهر 1402 - 10:21
حوزه‌هنری و صدا و سیما دو مرکز اصلی گسترش هنر انقلاب
در دیدار سرپرست حوزه هنری استان کردستان با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان راههای گسترش و تقویت همکاری این دو مرکز فرهنگی وهنری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، صبح امروز افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان با حضور در صدا و سیمای مرکز کردستان با علی مرادی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان دیدار و در خصوص راه‌های تقویت و توسعه همکاری‌ها به تبادل نظر پرداخت.

وی در این دیدار با قدردانی از اهتمام و توجه صدا و سیمای مرکز کردستان به توسعه فرهنگ و هنر در استان گفت: حوزه هنری و صدا و سیما به عنوان دو نهاد زیر نظر مقام معظم رهبری، دو مرکز اصلی و مهم در زمینه گسترش و تقویت هنر انقلابی می باشند.

وی افزود: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در طول ۴ دهه از انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی را در زمینه انتقال مفاهیم رفیع انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور برعهده داشته است و با توجه به هجمه سنگین و سرمایه‌گذاری عظیمی که دشمنان این نظام مردمی در بخش ایجاد شبکه‌های مختلف رسانه‌ای انجام داده‌اند؛ به خوبی توانسته است رسالت مهم انتقال پیام انسانی انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برساند.

آزادی تصریح کرد: در بخش فرهنگ و هنر نیز صدا و سیما به عنوان یاور اصلی و مهم عرضه این عرصه عمل کرده و ضمن انعکاس رویدادهای جاری فرهنگی و هنری در استان توانسته است با بیان و به تصویر کشیدن مشکلات و کمبودها با کمک همکاران تلاشگری که در بخش‌های مختلف به فعالیت مشغول هستند صدای مردم را به گوش مسئولین در جهت رفع مشکلات برساند.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان از فرهنگ و هنر به عنوان اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مولفه‌های توسعه‌ای نام برد و گفت: براین باوریم می‌توان با کمک رسانه ملی در جهت برندسازی و به تصویر درآوردن پتانسیل‌های غنی استان هنر و فرهنگ در نقاط مختلف استان کردستان گام‌های اساسی را برداریم.

آزادی تاریخ شفاهی را یکی از محوری‌ترین برنامه‌های حوزه هنری عنوان کرد و گفت : در استان کردستان همسو با دیگر استان‌ها تلاش کرده‌ایم گوشه‌ای از نقش و جایگاه مردمان مرزنشین کردستانی را در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در قالب ضبط، ثبت و انتشار خاطرات در بخش‌های تولید کتاب، برگزاری شب خاطره، تولید مستند و… به انجام رسانیم.

وی به برگزاری برنامه‌های مردمی به عنوان مهمترین سیاست حوزه هنری در بخش فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: ایجاد دفتر هنر مردمی و توجه به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای به صورت جدی مورد توجه حوزه هنری است و در این راستا احداث دو سالن سینمایی در نایسر و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در رشته‌های مختلف هنری به صورت رایگان با بهره‌مندی از اساتید مجرب کشوری و استانی در سطح مناطق مختلف استان را در طول سال‌های اخیر به انجام رسانده‌ایم.

آزادی به برگزاری مراسم بزرگ مولودی‌خوانی یادواره سیدبهاءالدین شمس‌قریشی در ایام هفته وحدت اشاره کرد و افزود: این مراسم که هرساله در مسجد جامع سنندج با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم متدین سنندجی برگزار می‌گردد یکی از هزاران صحنه وجود وحدت و برادری بین ادیان اسلامی در کردستان است.

وی با اعلام آمادگی حوزه هنری کردستان برای تقویت همکاری با صدا و سیما، گفت: تمامی امکانات ما در حوزه هنری متناسب با نیازهای صدا و سیمای مرکز کردستان در اختیار صدا و سیما خواهد بود و امیدواریم شاهد برگزاری با شکوه جشنواره بزرگ موسیقی اقوام که به همت صدا و سیمای مزکر کردستان در ایام هفته وحدت در سنندج برگزار می‌شود، باشیم و به همین منظور پردیس سینمایی بهمن سنندج با تمام ظرفیت‌های آن در اختیار این رویداد خواهد بود.

جایگاه حوزه هنری در توسعه فرهنگ وهنر در کردستان جایگاه بسیار رفیعی است

علی مرادی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌ها و تولیدات حوزه هنری در استان کردستان، نقش حوزه هنری در توسعه فرهنگ و هنر در کردستان را بسیار ارزشمند عنوان کرد.

وی در این دیدار گفت: صدا و سیما در کنار پوشش خبری و رسانه‌ای رویدادهای فرهنگی و هنری به عنوان یک ناظر، تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در سطح استان در بخش‌های مختلف را رصد کرده و برهمین مبنا حوزه هنری در تولید و برگزاری برنامه‌های متنوع از جایگاه بالایی در استان برخوردار است.

مرادی به تلاش صدا و سیمای مرکز کردستان در جهت تولید آثار متناسب با فرهنگ و هنر بومی منطقه کردستان اشاره کرد و گفت: در همین راستا این آمادگی را داریم تا از طرح‌ها و ایده‌های هنرمندان مرتبط با حوزه هنری استان کردستان در بخش‌های مختلف در جهت تولید آثار هنری با حضور و نقش خود هنرمندان بهره‌برداری کنیم.

وی به بحث تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: مهمترین راه نفوذ این تهاجم در بخش رخنه در فرهنگ و باورهای مردم است و ما متولیان باید با کمک دغدغه‌مندان این عرصه و هنرمندان و اساتید دانشگاهی تلاش کنیم تبعات آن را با اعتمادسازی و آگاهی‌سازی اجتماعی و تولیدات فاخر به حداقل برسانیم.

مرادی با تمجید از تلاش‌های حوزه هنری در بخش تاریخ شفاهی نیز گفت: این عرصه علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته است نیازمند توجه جدی‌تر است و صدا و سیما این آمادگی را دارد تا در این بخش با تشکیل کمیته‌ای تخصصی حوزه هنری را همراهی کند.

وی به توانمندی استان کردستان در عرصه فیلم اشاره کرد و با اشاره به موفقیت‌های گسترده فیلمسازان استان در جشنواره‌های داخلی و خارجی پیشنهاد داد: حوزه هنری و صدا و سیمای مرکز کردستان مقدمات برگزاری یک جشنواره فیلم مستند را در استان پایه‌ریزی و به صورت سالیانه اجراء کنند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان با قدردانی از همکاری حوزه هنری کردستان در برگزاری جشنواره اقوام که به زودی در کردستان با حضور گروه‌های برتر موسیقی اقوام در سنندج برگزار می گردد، تصریح کرد: سیاست صدا و سیما انعکاس خدمات و تلاش‌های صورت گرفته نهادها و دستگاه‌های مختلف است و درکنار انعکاس آن تلاش می‌کنیم تا با به تصویر در آوردن مشکلات موجود در استان با بهره‌مندی از نظر کارشناسان و متخصصین در جهت رفع آنها اقدام کنیم.

وی در پایان از آمادگی کامل صدا و سیما در پوشش رویدادها و فعالیت‌های حوزه هنری در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: تلاش خواهیم کرد همچون سنوات گذشته نوزدهمین یادواره شمس‌قریشی را به صورت مستقیم پوشش دهیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17296
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.