حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
در مراسم یادواره 452 شهید شهرستان سروآباد بیان شد؛

حنای ضد انقلاب دیگر برای مردم کردستان رنگی ندارد / الگوی جوانان کردستانی حاج قاسم سلیمانی است

  • کد خبر : 1282
  • 04 مهر 1401 - 16:27
حنای ضد انقلاب دیگر برای مردم کردستان رنگی ندارد / الگوی جوانان کردستانی حاج قاسم سلیمانی است
استاندار کردستان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۴۵۲ شهید شهرستان سروآباد گفت: دیگر حنای ضد انقلاب برای مردم کردستان رنگی ندارد و شعارهای رنگ باخته آنان پشیزی ارزش نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار کردتودی ، ظهر امروز و همزمان با هفته دفاع مقدس ؛ در مراسمی و با حضور استاندار کردستان، نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد و مسئولین استانی و شهرستانی، یاد و خاطره ۴۵۲ شهید شهرستان سروآباد گرامی داشته شد.

در ابتدای این مراسم محسن ایوانی فرمانده سپاه پاسداران شهرستان سروآباد با بیان اینکه امروز باید قدردان رشادت های شهیدانی باشیم که جانانه اثبات کردند هر ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد؛ اظهار داشت: شهدای ما کسانی بودند که در برابر تجاوز دشمن یه خاک پاک میهن اسلامی، از جان و ناموس مردم دفاع کردند و لحظه ای تسلیم نشدند.

وی افزود: هفته دفاع مقدس بیانگر رشادت های ملتی است که در برابر دشمن ایستادند و هراسی به دل راه ندادند و با صبر و مقاومت و آزادگی، فرهنگ شهادت طلبی را به دیگران آموختند.

ایوانی با تاکید بر اینکه تا ابد نام و یاد شهدا در صفحه سفید روزگار ماندگار خواهد بود، بیان داشت: هفته دفاع مقدس یادآور مردان و زنانی است که در راه دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی دشمن متجاوز را از سرزمین خود خارج کردند و برای همیشه تاریخ ماندگار شدند.

در ادامه این مراسم شیوا قاسمی پور نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد نیز با بیان اینکه شهرستان سروآباد یکی از شهرستان هایی است که محروم واقع شده است گفت: شهدای ما اسطوره هایی جاودان بوده اند که متاسفانه آنگونه که باید به نسل جوان معرفی نشده اند.

وی ادامه داد: استان کردستان یک استان فرهنگی است که با نام سرزمین مجاهدت های خاموش شناخته می شود و باید الگوها و اسطوره های خود را به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه به فرزندان شهدا و خانواده های شهدا را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: شهدای ما افرادی بودند که بدون در نظر گرفتن منافع خود در برابر دشمن ایستادند و از کیان اسلامی دفاع کردند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه امروز مسئولین در قبال مردم سنگین تر از گذشته است افزود: مردم ولی نعمت ما هستند و ما امروز وظیفه داریم در خدمت مردم باشیم و به مشکلات انان رسیدگی کنیم.

جهاد تببین امروز یک واجب عینی است ؛ ناامنی بزرگترین عامل عقب ماندگی هر کشور

در ادامه این مراسم اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی انقلابی برای جهان بود و امروز همه آزادگان جهان در ۴ گوشه عالم متوجه پیام انقلاب هستند و این پیام به مرور به ملت ها منتقل شد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی خیلی زود متوجه هدف بزرگ انقلاب اسلامی شد، افزود: دشمن برای اینکه الگوی انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کند از همان روز اول دست بکار شد و بزرگترین جنگ نیابتی را به سرکردگی رییس جمهور نابخرد و دیوانه ای که قدرت و قدرت نمایی چشم او را کور کرده بود به راه انداختند تا جریان انقلاب اسلامی در ایران مسدود شود و الهام بخش دیگر نقاط جهان نباشد .

استاندار کردستان ادامه داد: دشمن همه جانبه رژیم بعث و صدام ملعون را تجهیز نمود تا در طول یک هفته تهران را تسخیر کنند اما نمی دانست که این مردم و این ملت اعتقادی عمیق و تاریخی در دل دارند و به وعده الهی اعتقاد دارند.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه هنر بزرگ امام راحل این بود که این اعتقادات را زنده نمود و روح ایمان را در وجود جوانان انقلابی دمید، افزود: شمن با ملت غیور و سلحشوری مواجه شد که با دست خالی آنان را سرنگون کرد و یکی از درخشان ترین اوراق تاریخ پرافتخار ایران اسلامی به وقوع پیوست و یک وجب از خاک این میهن اسلامی به دشمن واگذار نشد

وی بیان داشت: امروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس فقط گرامیداشت یک خاطره نیست بلکه گرامیداشت حماسه ای بزرگ است و توجه به یک منبع عظیم پرافتخار است که مردم استان کردستان در این افتخار بزرگ نقش بزرگی را ایفا کردند و در شهرستان سروآباد نیز به همین گونه بود که هم در دشمن شناسی و هم در محبت به دوستان و برادران بصیرت خود را به نمایش گذاشتند.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت مرور افتخارات هشت سال دفاع مقدس افزود: امروز آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما باید یک نگاه به گذشته داشته باشیم و بعد آینده خود را ترسیم کنیم.

به گفته وی ما کشوری بودیم که ابتدایی ترین سلاح ها را وارد می کردیم و حتی توان ساخت سیم خاردار را نداشتیم اما امروز می بینیم که به ثمره خون شهدا در دفاع مقدس، ساخت موشک های بالستیک و انواع تجهیزات نظامی در کشور ما به سادگی صورت می گیرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه دشمن همیشه به دنبال دشمنی است ادامه داد: دشمن در دشمنی خود بسیار جدی است و می بینید در همین روزها عده ای به خیال خام خود با سو استفاده از یک حادثه به دنبال ایجاد ناامنی در کشور ما هستند و می بینید که چه سر و صدایی در رسانه های معاند ایجاد کرده اند تا شاید بتوانند از این نمد کلاهی برای خود بدوزند.

وی افزود: جهاد تببین امروز یک واجب عینی است و نسل جوان ما نیازمند روشن گری و تببین هستند و باید بدانند ما از کجا به کجا آمده ایم تا اسیر جریان استکباری نشویم

استاندار کردستان به تشریح وقایع اخیر کشور پرداخت و بیان داشت: دختر خانمی در تهران جان خود را از دست داده و بلافاصله مسئولان کشور وارد شده اند و از شخص رئیس جمهور محترم تا دستگاه قضا و نمایندگان مردم در مجلس به مسئله ورود کرده اند تا با بررسی های لازم حقی از کسی ضایع نشود؛ اما دشمن به دنبال سو استفاده از این مسئله است.

به گفته وی بزرگترین عامل عقب ماندگی هر کشوری ناامنی است و هر کس با هر شعاری در استان کردستان به دنبال ایجاد ناامنی باشد اولین خائن به مردم کردستان است که مانع از رشد و پیشرفت و توسعه خواهد بود.

زارعی کوشا با بیان اینکه ما افتخار می کنیم به مردم کردستان و به مردم سروآباد که با بصیرت در برابر دشمن و مزدوران آنها ایستاده اند، افزود: ذات دشمن بر دروغگویی است و با دروغ و پخش فیلم های سال های گذشته به دنبال تحریک مردم می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیروی انتظامی و نظامی کشور نیز با خویشتن داری و صبوری در برابر این جریانات قرار گرفته است؛ گفت: صف مردم از صف گروهک‌های تروریستی و دشمنان مردم جداست و ما دیدیم که شعارهای جریانات معاند و ضد انقلاب که به نام خلق کرد بیشترین آسیب را به مردم کردستان وارد کرده اند؛ پشیزی ارزش ندارد و کسی با این تبلیغات عظیم و هزینه های سنگین با این افراد همراه نخواهد شد.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به کشته شدن ۴ نفر توسط گروهک های تروریستی در استان کردستان اشاره نمود و بیان داشت: دشمن با پروژه کشته سازی خود به دنبال ایجاد ناامنی است و در همین رابطه ۴ نفر جان خود را از دست دادند که هر ۴ نفر توسط عوامل گروهک های معاند و ضد انقلاب مورد هدف قرار گرفتند.

به گفته وی افراد کشته شده از خانواده های فقیر و حتی یکی از این افراد از خانواده پاسدار انقلاب اسلامی بوده اند.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه حنای ضد انقلاب دیگر برای مردم کردستان رنگی ندارد، ادامه داد: امروز بصیرت مردم در برخورد با فتنه دشمن افتخاری دیگر بر افتخارات کشور افزود و وظیفه ما را در خدمت به مردم سنگین تر کرد.

استاندار کردستان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به استان کردستان دارد افزود: ما در آستانه جهشی بزرگ در پیشرفت استان هستیم و دشمن بداند که با این حرکات کورکورانه نخواهد توانست مانع از توسعه کردستان باشد

وی تصریح کرد: امام راحل به ما آموخت و مقام معظم رهبری به همه ما ثابت کرد که کسی که به خداوند متعال اعتقاد دارد می تواند یک تنه در برابرتمام زورگویان جهان بایستد.

زارعی کوشا همچنین رسانه های معاند را خطاب سخنان خود قرار داد و با بیان اینکه رسانه های وابسته به رژیم عقب مانده سعودی باید بدانند که ایران اسلامی به مسیر خود ادامه خواهد داد، گفت: ما با یک مرد همچون شهید سلیمانی جرثومه داعش را از روی زمین محو کردیم، حال شما با آتش زدن سطل آشغال به دنبال سرنگونی این نظام هستید؟ زهی خیال باطل که جوانان این مردم کسانی هستند که اگر فرمان رهبری صادر شود پس مانده های شما را در این کشور نابود خواهند کرد.

به گفته وی جوانان این کشور حاج قاسم سلیمانی را الگوی خود قرار داده اند و این کشور و این استان سرشار از چنین جوانان و نوجوانانی است و تا اسلام هست و تا روحیه انقلابی و ولایت است توطئه های شما به ثمر نخواهد نشست.

در پایان این مراسم نیز از خانواده های شهدای شهرستان سروآباد به مناسبت هفته دفاع مقدس قدردانی شد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=1282
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.