حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
امام جمعه اهل‌سنت بیجار:

حفظ وحدت الهي ملت ايران، بهترین راه مقابله با بدخواهان است

  • کد خبر : 18139
  • 09 مهر 1402 - 9:57
حفظ وحدت الهي ملت ايران، بهترین راه مقابله با بدخواهان است
امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: امروز دشمنان ايران اسلامي در پي اغتشاش ، ايجاد تفرقه و توطئه در كشورمان هستند كه تنها راه غلبه بر آنها، حفظ وحدت الهی ملت ايران و اطاعت از رهبر معظم انقلاب و ولی امر مسلمانان جهان است.

ماموستا جمال جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهارداشت: طی چهل و سه سال گذشته فرقه‌ها و جريان‌هايی به وجود آمدند كه برخی به نام سنی و برخی به نام شيعه به اصل اسلام تاختند و بر طبل دشمنی و تفرقه كوفتند اما سرانجامی جز تباهی و نيستی در انتظارشان نبود.

وی سنی و شيعه را در كنار هم امنيت آفرين توصيف كرد و تاكيد كرد: اختلاف افكنی حربه دشمنان اين مردم است كه با روشهای مختلف به آن دست مي‌زنند اما مردم ديگر هوشيار شده‌اند و مي‌توانند اين صداهاي ناموزون و اين انحرافات را تشخيص دهند و درك عميق مردم از لزوم‌ وحدت اجازه رشد اين تفكرات و جريانات را نمي‌دهد.

ماموستا جعفری تاکید کرد: هفته وحدت به معنای عدم اختلاف نظری، اختلاف فقهی و اختلاف فکری نیست، اگر اختلاف نداشتیم که وحدت بی‌معنی بود، وحدت به این معنا است با همه این اختلافات برادرانه و خواهرانه در کنار هم زندگی می‌کنیم و کمک کار همدیگر و حامی یکدیگر هستیم، هیچگاه امتی واحد از تفرقه در امان نبوده و پاد زهر آن وحدت کلمه است.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز در مقابل دشمن ایستادگی کرده‌ایم و دشمنان به فتنه‌ها و تحریم‌ها روی آوردند، فقط به دنبال لطمه‌زدن به همین وحدت است، گفت: وحدتی که به سادگی در میان جامعه رشد کرده و مردم با این وحدت هم آمیخته شده‌اند.

امام جمعه اهل سنت بیجار ادامه داد: دشمنان با افزايش تحريم‌های اقتصادی و تحت فشار قرار دادن ملت قصد دارند در كشورمان تفرقه و اختلاف بيندازند، بدون ترديد اينگونه تحريم‌ها و جنگ اقتصادی عليه ملت ايران نمی‌تواند خللی در اراده آن‌ها و وحدتشان ايجاد كند بلكه روز به روز بر قدرت انقلاب و انسجام مردم اضافه می‌كند.

وی با اشاره به اینکه استقلال كشور، كسب آزادی، رشد دينی و معنوی جامعه و نسل جوان، شكوفايی در علم و فن‌آوری، خودكفايی در تامين بسياری از نيازمندی‌ها، دمكراسی به معنای واقعی كلمه و يافتن جايگاه استراتژيک منطقه‌ای و جهانی از جمله دستاوردهای مهم نظام اسلامی در وحدت کلمه است، گفت: اين دستاوردها با وجود موانع داخلی و خارجی مانند ترور نخبگان كشور، اقدامات خصمانه منافقان، جنگ تحميلی و تحريم‌های گسترده حاصل شده است.

ماموستا جعفری اظهارکرد: انقلاب اسلامی یك نعمت و هدیه الهی بود كه به واسطه رهبری مقتدرانه امام خمینی (ره) مردم پیام آن را شنیدند و به میدان آمدند و نتیجه گرفتند، سرتاپای وجود امام (ره) خلوص بود، عامل پیروزی و رمز ماندگاری انقلاب به اخلاص عمیق امام و حضور و اتحاد مردم برمی‌گردد.

وی ادامه داد: امروز هم جبهه استكبار نگران است كه مبادا در جایی از عالم انقلاب و اسلام آنقدر توسعه یابد كه تمدن‌های غرب را متلاشی كند و بنابراین گرفتار گیجی شده‌اند، فتنه جدید آمریكا در جمع كردن منافقین از كشورهای مختلف اروپایی در عراق برای درست كردن یك لانه زنبور بود که دشمن پس از شكست در سوریه امروز در عراق برنامه‌ریزی می‌كند تا لایه نفوذی برای خود ایجاد كند.

امام جمعه اهل سنت بیجار با عنوان اینکه برداشت‌های نادرست و دامن زدن به مسائل قوميتی از سوی عده معدودی از مردم، خيانت به اسلام و سرپيچی از دستورات الهي، “وحدت” است، توضیح داد: ايادی استكبار در تلاش هستند تا با برجسته‌سازی مسائل قوميتی در جامعه اسلامی تفرقه افكنی كنند و از اين طريق پايه‌های نظام را مورد هدف قرار دهند.

وی گفت: شياطین مي‌خواهند با حذف دين اسلام و به جان هم انداختن مردم، اتحاد ملت مسلمان ايران را زير سوال ببرند و اگر اين وحدت از بين برود، چيزی باقی نمی ماند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18139
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.