حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
رئیس دادگستری شهرستان دهگلان؛

حفظ ملت و پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی در گرو امید و وحدت ملی است

  • کد خبر : 24552
  • 15 آذر 1402 - 9:52
حفظ ملت و پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی در گرو امید و وحدت ملی است
دشمنان در نا آرامی‌های گذشته سعی می‌کردند از مدت زمان کوتاهی در شرایط نامطلوب ایجاد شده، سوءاستفاده کرده و با هدف تشویش اذهان عمومی به بزرگنمایی ضعف پیش آمده در کشور بپردازند، اما آنان در اغتشاشات شهریور ماه ۱۴۰۱، با برنامه‌ریزی درابعاد رسانه‌ای و رفتارعملیاتی، در تلاش بودند تا مدیریت اعتراضات را برعهده بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رستمی احقر رئیس دادگستری شهرستان دهگلان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهار داشت: جنگ هیبریدی یا ترکیبی به راهبرد نظامی پیچیده‌ای گفته می‌شود که ترکیبی از نبردهای متعارف، نامتعارف، روانی و اطلاعاتی را در خود جای می‌دهد، ابهام، پیچیدگی و چند بعدی بودن از مهم ترین ویژگی‌های این شیوه‌ی جنگی است.

رستمی احقر رئیس دادگستری دهگلان، با اشاره به هدایت و مدیریت جریان سال گذشته توسط رهبر معظم انقلاب در ادامه بیان داشت: جنگ ترکیبی که دشمنان نظام و انقلاب و جریان آمریکایی_صهیونیستی در سال گذشته علیه کشور ایران راه انداختند با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، آگاهی مردم با شکست روبه رو شد.

عضو شورای تأمین شهرستان دهگلان گفت: محاسبات غلط دشمن، موجب غفلت مردم نشود، مردم باید حواسشان را جمع کرده و آگاه باشند و به گونه‌ای نباشد که دچارغفلت و غرور شده و تصور کنیم که قضایا تمام شده، لذا باید در میدان بمانیم و بدانیم عامل حفظ ملت، امید و وحدت ملی است.

رئیس دادگستری شهرستان دهگلان در ادامه مطلب افزود: آمریکا و دولت‌های غربی با تداوم تهدید تمامیت ارضی ایران در جنگ ایران و عراق و آتش‌افکنی در اختلافات قومی، مذهبی و سیاسی همچون حمایت از گروه‌های تجزیه‌ طلب و ایجاد فتنه ۸۸ با تقویت گروه‌های تروریستی به منظور ایجاد ناامنی و فشار بر ایران و ترور چهره‌های علمی، سیاسی و نظامی درصدد ضربه به نظام اسلامی و براندازی حکومت اسلامی ایران بودند، آنان با اعمال تحریم‌های مالی و دارویی و ساخت سایت‌ها و شبکه‌های دروغ‌پراکنی مجازی و تلویزیونی فارسی‌زبان، درصدد راه اندازی جنگ ترکیبی علیه ایران بودند.

وی در ادامه اضافه کرد: دشمنانی که امروز، جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده‌اند، ایمان دارند که قدرت ایران در سال های آتی، برای آنان قابل کنترل نخواهد بود، به همین دلیل خواستار تأثیرات عمیق ذهنی بر جامعه و مردم ایران هستند.

رستمی احقر اضافه کرد: ناآرامی‌های اخیر ایران که از شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد نمونه‌ای از پروژه‌های جنگ ترکیبی برای خدشه‌دار کردن امنیت و ثبات در کشور بود که با رویکردی شناختی سعی داشت مردم را در مقابل حکومت و مسئولان قرار دهد، در این اغتشاشات، دولت‌ آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی با هزینه‌های گزاف و ابزار‌های گوناگونی را برای دستیابی به اهداف شوم خود به کار بستند.

وی یادآور شد: دشمن با برنامه ریزی دقیق و حساب شده عمل کرده بود و این مورد از تفاوت‌های مهم اغتشاشات اخیر با آشوب‌های گذشته بشمار می‌آمد، دشمنان در ناآرامی‌های گذشته سعی می‌کردند از مدت زمان کوتاهی در شرایط نامطلوب ایجاد شده، سوءاستفاده کرده و با هدف تشویش اذهان عمومی به بزرگنمایی ضعف پیش آمده در کشور بپردازند، اما دشمن در اغتشاشات شهریور ماه ۱۴۰۱، با برنامه‌ریزی در ابعاد رسانه‌ای و رفتار عملیاتی، در تلاش بود تا مدیریت اعتراضات را بر عهده بگیرد.

رئیس دادگستری دهگلان، با اشاره به بی‌هدف بودن اقدامات دشمنان در اغتشاشات،عنوان کرد: دشمن با تبدیل اعتراضات عادی به ویرانگری، خشونت علیه همنوعان و اغتشاش با هدف سرکوب از طرف حکومت و خشمگین‌تر شدن مردم برآمد، هدف دشمن در این اغتشاشات بدون رهبر که هیچ خط فکری مشخصی نیز دنبال نمی‌شد، استفاده از تمامی گروه‌های فکری برای ایجاد جنگ داخلی بود، روایت‌سازی‌های دروغ، دادن خط فکری به اغتشاشگران و در با مسلح ساختن اغتشاشگران و دو قطبی‌ سازی جامعه به مردم القاء می‌کردند که هر کس در اغتشاشات حضور یابد از مردم بوده و هر کس با اغتشاشگران همراهی نکند باید نابود شود.

رستمی احقر در ادامه مطلب خاطرنشان کرد: بازی با امنیت روانی مردم، از دیگر ترفند‌های دشمن برای جلوگیری از خاموش شدن آتش اعتراضات در جنگ ترکیبی است، در شرایطی که اعتراضات، در حال فروکش شدن است و مردم، گروه‌های معترض و دولت، توان فکر کردن را پیدا می‌کنند، حملات تروریستی دشمن، آرامش روانی مردم را برهم می‌زند، قصد دارند تا در ذهن مردم را به سمت و سویی بکشانندکه حکومت، قدرت اداره و برقراری آرامش در کشور را ندارد.

وی در ادامه گریزی به مسئله فلسطین داشت و در ادامه گفت: طوفان‌الاقصی نیز شکست سنگینی برای رژیم جعلی صهیونیستی در عرصه جنگ ترکیبی علیه جبهه مقاومت محسوب می‌شود، این نقطه عطفی و مولد تغییرات شگرف و گسترده‌ای به سود منافع جبهه مقاومت در نظام بین‌الملل خواهد بود، دشمن خیال می‌کند که طرف مقابلش را به خوبی می‌شناسد، اما در جنگ ترکیبی، اعتماد بیش از حد و متکی به آن منجر به شکست خواهد شد.

رستمی احقر، رئیس دادگستری دهگلان در پایان عنوان داشت: بیش از چهار دهه است که دشمن از هر طریقی علیه جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند تا حکومتی که بر پایه خود مردم بنا شده را از بین ببرد، اما چون در محاسباتشان همیشه دچار غلط می‌شوند، شکست خورده و در آینده نیز شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24552
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.