حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
رئیس دانشگاه پیام نور مریوان:

حفظ حجاب یک ضرورت شرعی و یک الزام برای صیانت از ارزش‌های اجتماعی است

  • کد خبر : 13717
  • 25 تیر 1402 - 7:36
حفظ حجاب یک ضرورت شرعی و یک الزام برای صیانت از ارزش‌های اجتماعی است
رئیس دانشگاه پیام نور مریوان با بیان اینکه حجاب به عنوان یکی از احکام برجسته‌ی دین اسلام، جایگاه ویژه‌ای در قرآن کریم دارد، گفت: حجاب ارزشی است که با طبیعت ایرانیان سازگار می‌باشد و با تار و پود زنان با اصالت ایرانی عجین شده است.

منصور شیرعلی زاده رئیس دانشگاه پیام نور مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، در خصوص عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب، از ارزش‌های مورد احترام ایرانیان در تمام تاریخ بوده است و در واقع، حجاب ارزشی است که با طبیعت ایرانیان سازگار می‌باشد و با تار و پود زنان با اصالت ایرانی عجین شده است.

وی گفت: حفظ حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی و یک الزام برای صیانت از ارزش‌های اجتماعی است و آنان که در راه دفاع از مرز‌های جغرافیایی این آب و خاک جان فدا کردند، به همان اندازه بر دفاع از مرز‌های فرهنگی نیز تأکید داشتند.

به گفته شیرعلی‌زاده آن زمان که دژخیمان، و در رأس آن‌ها رضاخان جبار، تلاش کردند تا ریشۀ عفاف و حجاب را در این کشور بخشکانند، چنان از مردان و زنان باحیای ایرانی سیلی خوردند که تاریخ، بی‌آبرویی و زبونی‌شان را تا ابد در دل خواهد داشت.

وی بیان کرد: حجاب به عنوان یکی از احکام برجسته‌ی دین اسلام، جایگاه ویژه‌ای در قرآن کریم دارد و در آیه‌ی ۵۹ سوره‌ی مبارکه احزاب چنین بر رعایت حجاب تأکید شده است: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْني‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً»؛ «اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌هاى خود را بر خود فروتر گيرند اين براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند [به احتياط] نزديكتر است و خدا آمرزنده مهربان است». همچنین در آیه‌ی‌ ۳۱ سوره‌ی مبارکه‌ی نور به صراحت، اهمیت حجاب مورد توجه قرار گرفته است: «وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ…»، «و به زنان با ايمان بگو ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند.».

رئیس دانشگاه پیام نور مریوان عنوان داشت: امروز دشمن با تمام وجود و با استفاده از یک جنگ ترکیبی تمام عیار به این ارزش تاریخی ایران عزیز حمله کرده است، بنابراین وظیفه‌ی شرعی و ملی داریم با حساسیتی دوچندان و عزمی مضاعف از حجاب به عنوان یک وجوب شرعی قطعی در کشور عزیزمان، صیانت نماییم.

وی در خاتمه گفت: اینجانب هفته‌ی ترویج عفاف و حجاب را به همه‌ی بانوان شریف و مؤمن ایران اسلامی، به‌ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز مریوان تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق روزافزون همگان را در تبعیت از رهنمودهای حکیمانه‌ی مقام معظم رهبری در راستای اشاعه‌ی فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش در جهت ارتقاء کیفی آن در جامعه که سلامت رفتار و کردار جوانان این مرز و بوم را تضمین می‌نماید، از درگاه ایزد منان، مسألت می‌نمایم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13717
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.