حدیث روز

  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
0
با هدف رفع تنش آبی صورت گرفت؛

حفر سه حلقه چاه آب شرب با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در دهگلان

  • کد خبر : 7309
  • 13 اسفند 1401 - 9:57
حفر سه حلقه چاه آب شرب با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در دهگلان
رئیس آب و فاضلاب دهگلان از حفر سه حلقه چاه با هدف رفع تنش آبی در دهگلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، آرش مرادی صبح امروز و در گفتگو با خبرنگار ما از حفر، تجهیز و بهره برداری سه حلقه چاه آب شرب در شهرستان دهگلان با اعتباری قریب به ۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

وی با بیان این خبر افزود: پس از ایجاد تنش آبی در تابستان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و رانش چاه آب شرب در شهر و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، حفر سه حلقه آب شرب و مراحل حفر و تجهیز این چاه ها و همچنین انتقال آن به منبع اصلی در دستور کار قرار گرفت و پاییز ۱۴۰۱ کلیه مراحل آن پایان یافت و در حال حاضر این سه حلقه در مدار مصرف قرار دارند.

مرادی رئیس آب و فاضلاب شهری دهگلان از مصرف بالغ بر دو میلیون متر مربع آب در سطح شهر خبر داد و بیان داشت: با توجه به شرایط تنش آبی در سطح شهرستان، استان و کشور صرفه جویی در مصرف این نعمت ارزشمند از واجبات است و از مردم انتظار می‌رود که در مصرف آب تا جایی که ممکن است صرفه‌جویی کنند.

مرادی ضمن مهم خواندن نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی مصرف آب، عنوان داشت: نیازمند همکاری بیشتر رسانه ها برای آگاه سازی بیشتر در زمینه صرفه جویی هستیم.

رئیس آب و فاضلاب دهگلان از اقدامات انجام شده در حوزه تجهیز چاه های آب شرب دهگلان و بلبان آباد در سال گذشته و سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان دهگلان در سال گذشته با تنش آبی مواجه بود که خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ به حفر سه حلقه چاه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال هزینه، تجهیز و توسط خط ۲۵۰۰ متری به منبع اصلی شهر متصل گردید.

وی افزود: در بلبان آباد نیز یک حلقه چاه جدید وارد مدار شده و در این شهرستان خوشبختانه مشکل تنش آبی نداریم.

مرادی در پایان به مطالبات اداره آب از مردم اشاره نمود و اظهار داشت: از مردم فهیم دهگلان درخواست داریم که در مصرف آب صرفه جویی کرده و همکاری لازم را در این زمینه با آب و فاضلاب شهرستان داشته باشند تا در سال آینده با تنش آبی مواجه نشویم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7309
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.