حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

حضور ۱۶ استاد دانشگاه کردستان در جمع پژوهشگران ایرانی پر استناد دو درصد برتر دنیا

  • کد خبر : 20133
  • 04 آبان 1402 - 11:48
حضور ۱۶ استاد دانشگاه کردستان در جمع پژوهشگران ایرانی پر استناد دو درصد برتر دنیا
بر اساس آخرین بروزرسانی پایگاه ISC در مهر ماه 1402، 16 نفر از اساتید دانشگاه کردستان در جمع پژوهشگران ایرانی پر استناد دو درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، موسسه استنادی و پایش علم وفناوری جهان اسلام ISC وظیفه سنجش وپایش عملکرد علمی ایران و دیگر کشورهای اسلامی را بر پایه تحلیل‌های علم سنجی برعهده دارد.

تازه‌ترین  بروزرسانی این پایگاه در مهر ماه ۱۴۰۲ منتشر شده است بر اساس این فهرست عملکرد استنادی نویسندگان را به ازای بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۲ در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل کرده و بر این اساس، نویسندگانی را که در زمره پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند، معرفی کرده است.

از دانشگاه کردستان هیمن شهابی در حوزه موضوعی مهندسی با ۲ هزار و ۵۲۸ مورد استناد، عطاالله شیرزادی در حوزه موضوعی مهندسی با هزار و ۸۶۸ مورد استناد، حسن بیورانی در حوزه موضوعی فناوری‌های راهبردی(هوش مصنوعی، نانو و …) با هزار و ۲۰۱ مورد استناد به ترتیب به عنوان سه پژوهشگر پر استناد انتخاب شده‌اند.

همچنین عبدالله سلیمی درحوزه موضوعی شیمی با هزار و ۱۳۱ مورد استناد، قباد شفیعی در حوزه موضوعی مهندسی با ۸۷۵ مورد استناد، مهران علوی در حوزه موضوعی شیمی با ۶۳۶ مورد استناد، پرهام مرادی دولت آبادی در حوزه موضوعی فناوری اطلاعات و ارتباطات با ۵۷۵ مورد استناد، رحمان حلاج در حوزه موضوعی شیمی با ۴۹۴ مورد استناد و محمدرضا ستاره در حوزه موضوعی فیزیک و نجوم با ۴۴۰ مورد استناد از دیگر اساتید منتخب بوده‌اند.

رحمت صادقی در حوزه موضوعی شیمی با ۳۲۳ مورد استناد، آرمان صادقی در حوزه موضوعی مهندسی با ۲۹۴ مورد استناد، حسین درویشی در حوزه موضوعی کشاورزی، شیلات و جنگلداری با ۲۵۱ مورد استناد و محمد رضایی در حوزه موضوعی مهندسی با ۲۱۲ مورد استناد در این لیست قرار گرفته‌اند.

همچنین نگارعلیزاده در حوزه موضوعی شیمی، روناک دقیق درحوزه موضوعی فناوری‌های راهبردی(هوش مصنوعی، نانو و …) و میثم اکبری در حوزه موضوعی مهندسی به ترتیب با ۱۹۵، ۱۵۲ و ۱۳۹ مورد استناد در جمع پژوهشگران ایرانی پر استناد دو درصد برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است به منظور قدردانی از پژوهشگران پر استناد یک و دو درصد فعال در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال گذشته حمایت مالی جهت پرداخت پژوهانه تشویقی صورت گرفته است و در سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20133
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.