حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

حضور پر شور مردم در جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی/ شعار «الله اکبر» در کردستان طنین‌انداز شد + عکس و فیلم

  • کد خبر : 6489
  • 22 بهمن 1401 - 12:19
حضور پر شور مردم در جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی/ شعار «الله اکبر» در کردستان طنین‌انداز شد + عکس و فیلم
مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در استان کُردستان؛ همزمان با پاسداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، ۲۲ بهمن، حماسه‌ای است تاریخی؛ واقعه‌ای که مسیر تاریخ را عوض کرد و برگی زرین در آن گشود. برگ زرّینی که به وسعت تاریخ، گسترش یافت و اکنون پس از ۴۴ سال، لبیک گویان به ولایت، دوباره آمدیم تا شگفتی سازِ این تاریخِ حماسی شویم.

آری ۲۲ بهمن واژه‌ای بسیار آشنا برای شهروندان ایرانی است، چه آنانی که موی هایشان به سپیدی گراییده و سنی از آنها گذشته است و به خوبی به یاد دارند روزهایی را که با مشت های گره کرده خود علیه طاغوت شاهنشاهی قیام کردند و چه نوجوانان و جوانانی که سن زیادی ندارند ولی تصاویر و فیلم های دوران پیروزی انقلاب را از قاب تلویزیون و کتاب ها دیده اند و با آن احساس قرابت و آشنایی نزدیکی دارند.

امروز در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نهالی که به دست مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب کاشته شد به درختی تنومند تبدیل شده که ناملایمات و طوفان های زیادی را از پشت سر گذاشته و هیچگاه تسلیم حوادث نشده است.

در طول این سالها دشمنان انقلاب اسلامی از حضور حماسی مردم در صحنه های گوناگون هراس داشته و تلاش کرده اند مانع حضور حماسی آنها در دفاع از آرمان های انقلاب و شهدا شوند درحالیکه ملت ایران در طول چهار دهه گذشته با حضور در موقعیت های حساس انقلاب اسلامی عشق و علاقه و وفاداری خود به انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن را نشان داده اند.

یکی از مهمترین مظاهر این حضور را می توان در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشاهده کرد که همواره بهت جهانیان را به همراه داشته است و قطعا امروز نیز برگ زرین دیگری بر دفتر حضور حماسی مردم در پای آرمان های انقلاب افزوده خواهد شد.

مراسم یوم‌الله ۲۲بهمن همزمان با سراسر کشور صبح امروز در همه شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد و مسئولان ارشد استانی، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا نیز حضور داشتند.

اکثر کردستانی ها که از جنس اتحاد هستند با در دست داشتن پرچم افتخار، به همه دشمنان ثابت کردند که تا جان دارند پای این انقلاب خواهند ماند.

مسیرهای راهپیمایی۲۲بهمن در استان به شرح ذیل بود:

سنندج: میدان آزادی- خیابان فردوسی- میدان انقلاب اسلامی- خیابان امام خمینی(ره) – سه راه حبیبی

کامیاران: میدان امام خمینی(ره) -خیابان امام خمینی(ره) –چهارراه اصلی شهر

دیواندره: میدان قلم- خیابان امام خمینی(ره) -میدان لاله‌های واژگون

سروآباد: میدان شهید عبدالعظیم- خیابان معلم- میدان شهید مرادی

سقز: میدان قدس- خیابان جمهوری اسلامی- میدان جمهوری اسلامی

بانه: مقابل اداره اوقاف و امور خیریه- خیابان امام خمینی(ره) – میدان امام خمینی(ره)

قروه: از مقابل ناحیه مقاومت بسیج شهرستان به طرف میدان شهید سلیمانی

مریوان: چهارراه شهرداری میدان شهید فهمیده–چهارراه اصلی شهر

دهگلان: از میدان بسیج تا میدان معلم

بیجار: میدان طالقانی- خیابان امام خمینی(ره) – میدان فاضل گروسی

از ساعات اولیه صبح جمعیت در حد فاصل میدان آزادی و پیاده راه فردوسی در حال شکل گیری بود و هر چه به ساعت اعلام شده نزدیک می شویم جمعیت زیادتر می شود.

خانواده‌ها  به همراه فرزندان‌شان در جشن چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند و راهپیمایی گروه های مختلف از اقشار گوناگون از  ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه در هوایی سرد اما آفتابی با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به سمت میادین اصلی شهرها آغاز شد.

امسال بخاطر آنکه دشمنان و معاندین نظام در اغتشاشات اخیر بزرگترین جنایت را علیه ملت ایران مرتکب شده است، حضور باشکوه مردم پاسخ قوی در برابر آنان محسوب می‌شود.

دشمنان با پرچمداری ضد انقلاب از طریق اغتشاش و التهاب آفرینی در صدد تغییر جریان فکری نسل جدید کشورمان بود که با هوشیاری و بصیرت ملت همیشه در صحنه شکست خورند.

دشمنان و مدعیان دروغین دفاع از زن با استفاده ابزاری از زنان در تلاشند تا مسیر جوانان و دختران کشورمان را منحرف کنند در حالی که زنان انقلابی با حضور در این راهپیمایی نشان دادند که پای انقلاب خود ایستاده اند.

امیر دریادار شهرام ایرانی در سخنرانی در جمع راهپیمایان سنندجی اظهار کرد: کردستان سرزمین فداکاری، فرهنگ و هنر است که دارای مردمی باایمان است که در حساس ترین برهه های این میهن با رشادت در برابر دشمنان ایستاده است.

وی افزود: در چهل و چهارمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سنندج با افتخار حضور پیدا کرده ایم و بر خود می بالیم در اجتماع پرشور مردم انقلابی کردستان هستیم.

دریادار ایرانی تصریح کرد: در این جغرافیا نظام ما هر سال قدرتمندتر می شود و دشمنان با هراس افتاده و همه توان خود را به کار گرفته است تا جلوی پیشرفت و اقتدار ما را بگیرد اما دچار اشتباه محاسباتی شده است.

وی افزود: سیاست خباثت آلودی از آغاز انقلاب اسلامی را شروع کرده اند که کرد و فارس و شیعه و سنی را از هم جدا کنند و با تفرقه قومی و مذهبی به دنبال ایجاد شکاف در بین مردم ایران هستند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مردم قهرمان پرور کردستان همواره با بصیرتی مثال زدنی و با دشمن شناسی توانسته اند فتنه ها دشمنان را خنثی کنند

دریادار ایرانی افزود: در نظام اسلامی ما تنوع اقوام و مذاهب یک فرصت است و باید سنت ها و آیین های مختلف در این سرزمین گرامی داشته شود.

وی اظهار داشت: با همزیستی و اتحاد کامل در راستای پیشرفت و توسعه کشورمان در سایه منویات رهبر معظم انقلاب قدم برمی داریم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6489
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.