حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

حضور زنان در واقعه عاشورا منزلت زن در اسلام را تثبیت کرد

  • کد خبر : 14184
  • 02 مرداد 1402 - 9:29
حضور زنان در واقعه عاشورا منزلت زن در اسلام را تثبیت کرد
واقعه عاشورا با تمامی عبرت‌های خود، زوایای فراوانی برای پندآموزی در جامعه امروز دارد و نقش زنان در این قیام به رهبری حضرت زینب نشان دهنده این است که زنان مومن از محور‌های اصلی حضور زنان در نهضت عاشورا، رسالت مهم پیام رسانی همراه با حفظ ارزشهای اسلامی است .

بتول سرکانی مسوول بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کُردتودی، اظهار داشت: واقعه عاشورا با تمامی عبرت‌های خود، زوایای فراوانی برای پندآموزی در جامعه امروز دارد و نقش زنان در این قیام به رهبری حضرت زینب نشان دهنده این است که یکی از محور‌های اصلی حضور زنان در نهضت عاشورا، رسالت مهم پیام رسانی همراه با حفظ ارزشهای اسلامی است .

وی گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا در گفت وگو با خانواده‌اش، آنان را به حجاب و عفاف توصیه نموده که بیانگر مهم بودن این ارزش اسلامی در رساندن پیام عاشورا به مردم بود و این امروز باید سر لوحه زن مومن و اسلامی قرار بگیرد.

سرکانی بیان داشت: بررسی رفتار‌های حضرت زینب در جریان نهضت حسینی مسئله وظایف زن در مشارکت‌های اجتماعی را مبر‌هن‌ و واضح ساخته و بحث حضور اجتماعی زنان را جلوه‌ای دیگر داده است.

مسوول بسیج جامعه زنان در ادامه افزود:  بی‌تردید یکی از گروه‌های نقش‌آفرین در این نهضت زنان بودند و اگر اسلام با قیام امام حسین (ع) زنده است سهم بزرگی از آن مربوط به زنانی است که تاریخ مانند آن را کمتر دیده است.

وی با اشاره به اینکه اگر زنان شجاع، با ایمان و پاکباخته در صحرای کربلا نبودند رسالت عظیم حسینی ناتمام می‌ماند، گفت: امام حسین (ع) بهتر از هر کسی آگاه بود که این بانوان بزرگ، کامل‌کننده رسالت عظما و عظیم وی خواهند بود و به همین دلیل ایشان را با خود همراه ساخت.

مسوول بسیج جامعه زنان با اشاره به بحث هویت اسلامی زن مسلمان و توجه به معرفی الگوهای سوم زن مسلمان که از صدراسلام تا کنون بوده افزود: هویت جدید تعریف شده برای زن در اسلام با هیچ یک از تفکرهای شرق و غرب هماهنگ نبود و از نگاه رهبر معظم انقلاب الگوی سومی در خصوص این شخصیت تعریف شد.

وی اضافه کرد: این نقاط قوت زنانه در کنار ایمان،عفت، حجب وحیا یک موجود منحصر به فردی ایجاد می‌کند که می‌تواند در صحنه‌های مختلف نقش آفرینی‌هایی داشته باشد.

سرکانی خاطر نشان کرد: الگوی سوم زن مسلمان باید تاریخ ساز باشد و از الگوی شرق و غرب پرهیز کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14184
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.