حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
امام جمعه بیجار:

حجاب برای حفظ تعادل، سلامت نسل آینده، آرامش روانی و امنیت روحی ضروری است

  • کد خبر : 9979
  • 13 اردیبهشت 1402 - 8:58
حجاب برای حفظ تعادل، سلامت نسل آینده، آرامش روانی و امنیت روحی ضروری است
امام جمعه بیجار با بیان اینکه این که اسلام توصیه به بهره گیری از حجاب و عفاف نموده است برای حفظ تعادل و تمایل سالم است، حجاب برای حفظ تعادل، سلامت نسل آینده، آرامش روانی و امنیت روحی ضروری برشمرد.

حجت‌الاسلام علی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهارداشت: حجاب آثاری بر فرد و جامعه دارد؛ یکی از دلایل وجوب حجاب ایجاد آرامش روانی و امنیت روحی در جامعه است کسانی که این امنیت و آرامش را زیر پا می گذارند نوعی ناهنجاری و انحراف از مسیر حق و خروج از دایره کرامت انسانی شمرده می‌شود.

وی تاکید کرد: خانواده از نظر قرآن جایگاهی کلیدی دارد مرکز اصلی و هسته مرکزی و شکل‌گیری جامعه است بدون خانواده نه تنها هویت انسانی بشر نابود می شود، بلکه تلاش های فردی و اجتماعی هم بی ثمر می گردد.

حجت الاسلام خورشیدی تصریح کرد: قرآن کریم که راهنمای آحاد جامعه و راهنمایی سعادت است بخش عمده مباحث را تنظیم و تعدیل روابط اعضای خانواده حقوق و وظایف و تکالیف همسران و فرزندان بیان می فرماید.

امام جمعه بیجار اظهارداشت: خداوند در سوره مبارکه نساء آیه ۳۵ پیرامون مسائل خانوادگی بیان می فرماید: اساسی ترین مسئله برای مردم در خانواده تقوا است؛ لذا این آیه چند پیام دارد اول آغاز سوره خانواده با سفارش به تقوا شروع شده است یعنی بنیان خانواده بر تقوا و مراعات آن بر همه لازم است دوم همه انسانها از یک نوع اند هر نوع تبعیض نژادی زبانی و اقلیمی ممنوع است سوم زن و مرد در آفرینش وحدت دارند و هیچ کدام از نظر جنسیت بر دیگری برتری ندارد ملاک برتری تقواست ملاک برتری عمل صالح است ملاک برتری ایمان است ملاک برتری بصیرت و آگاهی است عواملی را برای استحکام خانواده بیان شد اولین آنها پایبندی به موازین شرعی بود دوم مورد از عوامل تحکیم خانواده ضرورت حفظ عفاف و پرهیز از حریم شکنی است.

وی افزود: این که اسلام توصیه به بهره گیری از حجاب و عفاف نموده است برای حفظ تعادل و تمایل سالم می باشد، مسئله حجاب در آیات متعددی مطرح شده است پوشش از مسائل مهم محسوب می گردد، برهنگی و کنار گذاشتن لباس دامی از دام های شیطان است.

امام جمعه بیجار یادآور شد: پیامبر اسلام می فرماید؛ العفاف زینه النّساء؛ عفت، زینت زنان است؛ حجاب آثاری بر فرد و جامعه دارد؛ یکی از دلایل وجود به حجاب ایجاد آرامش روانی و امنیت روحی در جامعه است کسانی که این امنیت و آرامش را زیر پا می گذارند نوعی ناهنجاری و انحراف از مسیر حق و خروج از دایره کرامت انسانی شمرده می‌شود و این امنیت در سنگر حجاب حفظ می‌گردد و خطری او را تهدید نمی‌کند.

حجت الاسلام خورشیدی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل حجاب حفظ بنیاد خانواده و سلامت نسل آینده جامعه است، ادامه داد: رعایت حجاب از دو جهت در سلامت و پاکی اجتماعی مؤثر است یکی از لحاظ تحکیم خانواده و به عنوان پایه اصلی اجتماع و تأثیر در تربیت فرزندان صالح هست و دوم پاک نگه داشتن محیط اجتماع از عوامل تحریک آمیز حیوانی می باشد.

وی توضیح داد: یکی دیگر از دلایل وجوب حجاب طهارت قلبی از زنان مسلمان به خداوند ایمان دارند همواره به یاد او هستند هرگز از یاد خدا غافل نیستند چنین زنانی با رعایت حریم حجاب خود را از دید نامحرمان محفوظ می‌دانند حکم حجاب امر الهی است که هم موجب طهارت روح است و هم طهارت جسم است؛ در جامعه ایرانی در سال ۱۳۱۴ که می خواستند لباس را تغییر دهند با روش اصلاحات آمده بودند، بیشتر مردم فریب اصلاحات دروغین آزادی و تساوی حقوق را نخوردند تا سرحد جان مقاومت کردند، حاضر نشدند لباس غربی را بپوشند و الان با جریان نفوذ و به دست گرفتن فضای مجازی دشمن فرهنگ بدحجابی را رواج می دهد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9979
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.