حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
امام جمعه موقت شهرستان بانه:

حجاب از حوزه‌های اصلی جنگ ترکیبی است

  • کد خبر : 13510
  • 21 تیر 1402 - 8:21
حجاب از حوزه‌های اصلی جنگ ترکیبی است
امام جمعه موقت شهرستان بانه، گفت: حجاب ارزش‌‎های انسانی مانند عفت، حیا و متانت را در جامعه حفظ می‌کند و باعث کاهش مفاسد اجتماعی می‌شود.

ماموستا جمال کریمی امام جمعه موقت شهرستان بانه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف اظهار کرد: در قرآن کریم صراحتا موضوع وجوب حجاب را ابتدا خطاب به رسول الله(ص) بیان فرموده که در سوره احزاب آیه ۵۹ آمده است که يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا
ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است؛ در این آیه پیامبر را خطاب قرار داده که ابتدا برای حفظ حجاب و ارزش‌های دینی از آن خودش و دخترانش و سپس به زنان اهل ایمان اعلان دهد که حفظ حجاب کنند تا منش خوب آنان با رعایت حجاب برای همگان روشن و آشکار گردد.

وی افزود: حجاب و عفاف در بین زن و مرد مشترک است برخی از افراد جامعه تصور می‌کنند که فقط زنان باید حفظ عفاف و حجاب داشته باشند در حالیکه در جریان «حفظ چشم» خداوند خطاب به زنان سپس خطاب به مردان دستور می‌دهد که چشمان خود را در مقابل نامحرم ببندند. (سوره نور آیه ۳۱)

امام جمعه موقت شهرستان بانه، بیان کرد: قرآن دستور می‌دهد که زنان در صورت ضرورت در منزل بمانند و مانند دوره جاهلیت آرایش خود و زینت خودشان را به نمایش نگذارند متاسفانه امروز دشمنان دین و نظام اسلامی به دنبال ترویج فرهنگ بی حجابی هستند و در کانال‌های ماهواره و فضای مجازی مرتب از آزادای «زنان» صحبت کرده و نوک تیرکمانشان به سوی نظام ما است و تا حدی هم موفق شده‌اند.

ماموستا کریمی اضافه کرد: در جنگ ترکیبی سال ۱۴۰۱ به بهانه «زن زندگی آزادی» جامعه ما دچار آسیب‌های شد که نیاز به زمان دارد تا بتوانیم این «هجوم خاموش» را جبران و ترمیم کنیم.

وی عنوان کرد: در جامعه اسلامی و انقلاب ما هرگز مقدور و میسر نیست که ما به اهداف دشمنان پایبند باشیم، ما در کشوری هستیم که ادعای اجرای قانون اسلامی داریم چطور ممکن است زنان بی حجاب و بی بند و بار در خیابان قدم بزنند و خودمان را مسلمان قلمداد کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان بانه، گفت: در هفته حجاب و عفاف فرهنگ سازی دینی و تخریب فرهنگ غربی بسیار حائز اهمیت است.

ماموستا کریمی خاطرنشان کرد: در شان نظام و حکومت دینی ما نیست که ریشه حجاب را از بیخ کند زیرا ما تا به حال تسلیم هیچ ابر قدرتی نشده ‌ایم و در قضیه حجاب و عفاف چون اجرای فرامین خدا و رسولش (ص) کوتاهی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13510
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.