حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی:

جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند ایجاد بسترهای لازم است

  • کد خبر : 31207
  • 08 فروردین 1403 - 9:13
جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند ایجاد بسترهای لازم است
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند ایجاد بسترهای لازم و اقداماتی توسط دولت و مردم است‌.

علیرضا زندیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه‌خبری‌تحلیلی کردتودی ضمن تبریک نوروز باستانی به تمام ایرانیان نامگذاری امسال را به سال جهش تولید با مشارکت مردمی را فرصتی برای حضور جامعه در اقتصاد دانست و گفت: در چند سال اخیر شاهد هستیم معظم له کلمه تولید و اقتصاد را به کرات در پیام‌های نوروزی آورده و مسئولان را به علمیاتی شدن شعارهای نوروزی سفارش کرده‌اند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ۴۵ سال گذشته هر جا نامی از مردم بوده آن امور به بهترین شکل ممکن به سرانجام رسیده است، افزود: در هشت سال دفاع مقدس مردم بودند که کشور را از همه جهات اداره نموده و زمینه پیروزی رزمندگان را فراهم کردند؛ مشارکت مردم در اقتصاد کشور باید در عمل خود را نشان دهد.

وی اظهارداشت: برای آنکه بتوانیم تولید پایدار با قدرت تولید را با رقابت تولیدات سایر کشورها حفظ کنیم، نیازمند تحقق شعار امسال هستیم.

وی افزود: دولت باید از طریق وزارت صمت زیرساخت‌ها و زمینه‌های لازم را برای تحقق شعار امسال ایجاد کند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی وظایف حوزه وزارت صمت، افزایش صدور مجوزهای کسب وکار است، اظهارکرد: اینکه تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار توسط دولت از طریق‌های مختلف ایجاد شود و نظارت کامل هم در این زمینه صورت بگیرد و این مجوزها در کوتاه‌ترین زمان به متقاضیان ارائه شود، اولین گام برای تحقق شعار سال است.

وی افزود: ساده شد دریافت مجوزها و حذف پیچیدگی دموکراسی اداری توسط وزارت صمت، می‌تواند با امکان سنجی کامل منشوری تعیین کند که چه نوع سند تولیدی در چه منطقه جغرافیایی باید تاسیس شود، که از این طریق هم صرفه اقتصادی به وجود میاد و هم میزان بهره‌وری را بالا خواهد بود و حتی جلوگیری می‌کند از ریسک سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی وعمومی که شامل تعاونی‌ها می‌شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر شعار امسال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» عملیاتی شود منجر به خلاصی کشور از بسیاری مشکلات اقتصادی خواهد بود،

وی با بیان اینکه دولت باید بسترهای لازم در تولید را به واسطه مردم فراهم کند، اظهار کرد: در تولید باید کمیت و کیفیت محصولات تولیدی را در نظر بگیریم لازمه تحقق این مهم بستر سازی در بخش خصوصی و دولتی است که باید دولت با ورود به هنگام شرایط را برای حضور مردم فراهم کند

زندیان برنامه ریزی تولید را وظیفه دولت برشمرد و تاکید کرد: دولت باید ترتیبی تا تولید ارائه کند که بحث تولید منحرف نشود و صرفاً به مونتاژ و بسته‌بندی کالاهای قاچاق رو نیاورد، نظارت‌های قوی و ادامه‌دار در این زمینه لازم است.

وی با ابراز تأسف از اینکه بعضی از واحدهای تولیدی، به جای اینکه تولیدی که در مجوز آن را اخذ کرده‌اند، روی به مونتاژ کالاهای قاچاق آورده است، گفت: در این زمینه دولت باید نظارت کاملی داشته باشد و از افزایش چنین رویه‌ایی به نام تولید داخلی جلوگیری کند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت می‌باید برای پایداری تولید، ساز و کار لازم و بازنگری برای خوشه‌های صنعتی در نقاط جغرافیایی کشور به عمل تولید به ویژه کوچک در یک زنجیره تولید قرار دهد.

وی با بیان اینکه مجلس از بعد نظارتی باید به مسئله اجرای قوانین که در عملیاتی شدن شعارهای سالانه نقش دارند ورود داشته باشد، تصریح کرد: قوانین تصویب شده باید از طرف دولت اجرایی شود تا تحقق شعار سال و مشارکت مردم در اقتصاد نمایان گردد

وی سیستم بانکی را در تحقق شعار سال مورد توجه قرار داد و گفت: سرمایه در گردش لازم و مورد نیاز مشاغل صنعتی به ویژه خانگی و زودبازده نیاز به همکاری بانک‌ها دارد، شغل خانگی زود بازده با اشتغال زیادی و ریسک کم، اون پایین است و هم راحت می‌تواند زمینه مشارکت مردم را توسعه بخشد.

زندیان با تاکید بر اینکه نیازمند رفع خلاءها و موانع تولیدی در کشور هستیم، افزود: دولت باید برای حضور در بازارهای جهانی و حفظ جایگاه  تولیدی خود تلاش کند.

وی با بیان اینکه باید موانع مشارکت مردم در رونق و جهش تولید برداشته و بستر برای حضورمردم در کانون های اقتصادی فراهم شود، تاکید کرد: همچنین قوانین خوبی در زمینه مشارکت مردم در اقتصاد وجود دارد که لازم است دولت این موارد را در راستای تحقق شعار سال مدنظر قرار دهد.

زندیان با بیان اینکه موضوع مردمی سازی اقتصادی به خوبی در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است، تصریح کرد: اجرای درست و دقیق برنامه هفتم توسعه می تواند راهبردی مناسبی برای مشارکت مردم در اقتصاد و جهش تولید باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در راستای جهش تولید حمایت درستی از بخش خصوصی صورت گیرد، ادامه داد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که سرمایه گذار بتواند اصل و سود خود را بازگرداند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: دولت می‌باید نقشه راه تولید و نقشه راهبردی تولید را بازنگری و بلافاصله تهیه تا بخش عمومی و خصوصی بداند که در چه حوزه‌ای تولید می‌تواند حرکت کند که نیاز واقعی کشور است.

وی  با بیان اینکه ما باید به سمت یک اقتصاد مردمی حرکت کنیم، گفت: ما باید در موضوعات اقتصادی مردم را دخالت داده و نباید از ورد مردم به اقتصاد بترسیم، به واقع دولت می تواند بسیاری از امور را به مردم واگذار کرده و شرایط را برای حضور مردم در اقتصاد فراهم کند که این خود نیاز به یک نگاه وسیع تری به مسائل دارد.

وی افزود: وزارت سمت می‌باید زمینه‌ای فراهم کند که از ایده‌ها و نظریه‌های نخبگان جامعه و دانشگاهی و برای تولید با کیفیت و رقابت‌پذیر استفاده کرد و حتی لازم است این ایده‌ها و نظریات را خریداری کند، اینجاست که می‌توان گفت تولید با مشارکت مردم تحقق یافت.

زندیان بحث دیگر تحقق شعار سال را به موضوع توجه به خطوط تولید کشور برشمرد و اظهارداشت؛ ما ظرفیت خالی داریم، دولت باید دستورالعمل جدید از طریق صنعت معدن تجاری را تهیه کند تا بخش خصوصی و همین مردم بدون اینکه کارخانه‌ایی احداث کنند، از طریق صنایع قبلی بتوانند این ظرفیت‌های خالی را بر اساس دستورالعمل‌های جدید وزارت صنعت معدن پر کنند و به تولید بپردازند و با تکنولوژی جدید وارد چرخه تولید شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=31207
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.