حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
گزارش؛

جمعه در کُردستان چه گذشت؛ از شایعه سازی ها برای سارینا تا برنامه ریزی اشکان برای قمه زنی و اغتشاش

  • کد خبر : 2272
  • 07 آبان 1401 - 10:08
جمعه در کُردستان چه گذشت؛ از شایعه سازی ها برای سارینا تا برنامه ریزی اشکان برای قمه زنی و اغتشاش
رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی وابسته به گروهک‌های ضدانقلاب بعد از آرام بودن وضعیت شهر سنندج با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی سعی می‌کردند مردم و بخصوص جوانان شهرهای سنندج و شهرستان های اطراف را به بهانه های مختلف به خیابان بکشانند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی وابسته به گروهک‌های ضدانقلاب بعد از آرام بودن وضعیت شهر سنندج با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی سعی می‌کردند مردم و بخصوص جوانان شهرهای سنندج و شهرستان های اطراف را به بهانه های مختلف به خیابان بکشانند.

 

شایعه فوت سارینا ساعدی طعمه جدید برای اغتشاش سازی ضد انقلاب

اولین مورد آن شایعه سازی در خصوص سارینا ساعدی دختر ۱۶ ساله در محله نایسر سنندج بود که به دروغ شایعه خودکشی او را کشتن در اغتشاشات بیان کردند این در حالی است  پدر و بستگان و اطرافیان وی در بیمارستان توحید سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی مرگ وی را خودکشی به دلیل مصرف مواد مخدر و روانگردان عنوان کردند.

پدر سارینا عنوان کرد که من و همسرم چند سال پیش از هم جدا شدیم و به دلیل ازدواج مجدد مادر سارینا وی از طرف پدربزرگ و مادربزرگ مادریش رانده شد و همین علت سبب افسرده شدن سارینا شده که در نهایت به دلیل تاب نیاوردن شرایط اقدام به خودکشی می کند.

یکی از همسایگان منزل پدری سارینا به عنوان شاهد عینی این حادثه می گوید: خانواده ی سارینا به مدت ۶ ماه است که به همسایگی ما آمده اند که در این مدت هیچ گونه اقدام و عمل نابهنجاری را از این دختر ندیده ایم و از وی به عنوان دختری ساکت و آرام یاد کرد.

وی گفت: بنا به گفته های شنیده شده از پدر سارینا، نزدیک به چندی پیش نیز سارینا به دلیل افسردگی روحی روانی یک خودکشی نافرجام داشته است که آثار آن بر روی دست سارینا نیز موجود بوده است.

و این در حالی بود که به گفته ی خبرنگار میدانی ما، از آنجا که هنوز جسد سارینا در بیمارستان توسط پزشکان مشغول به کالبد شکافی بود شبکه های معاند اغتشاش اذهان عمومی را نسبت به این موضوع دامن زدند و مردم را تحریک به حضو و تجمع در بهشت محمدی فراخوان دادند که توسط نیروهای امنیتی و بی سرو صدا دفن شده است در حالی که هنوز جسد در بیمارستان بود و تحویل خانواده داده نشده بود!

آری ضدانقلاب که به دنبال کشته‌سازی است در رسانه‌ها و کانال‌های وابسته، به دروغ مرگ این دختر را به اغتشاشات ربط داده بودند.

و اما جمعه عصر…

ساعت حدوداً ۱۶ عصر دیروز جمعه بود که فیلمی مجدد در شبکه های ضد انقلاب دست به دست می شد، فیلمی که نشان می داد که هنگامی که ماموران انتظامی شهرستان برای تامین نظم و امنیت شهروندان در میدان آزادی مستقر بودند دو نفر از اراذل و اوباش پس از لخت‌نمودن خود و عربده‌کشی با سلاح سرد به ماموران حمله‌ور می‌شوند.

رئیس نیروی انتظامی سنندج در این خصوص اظهار داشت: اراذل و اوباش پس از آن که یکی از ماموران را زخمی کردند و بی توجه به اخطار ماموران انتظامی، قصد قدرت نمایی در میدان اصلی شهر را داشتند، با تیر اندازی ماموران زمین گیر و یکی از آنها زخمی شد.

سرهنگ مرادی افزود: کسانی که در سطح شهر اقدام به مزاحمت برای نوامیس، کسبه و شهروندان می کنند و با درگیری و عربده کشی قصد ایجاد رعب و وحشت و قدرت نمایی دارند، بدانند پلیس با آنان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

اما بی اعتنایی مردم به دروغ های ضد انقلاب سبب شد که کشته سازی دیگر را راه بیندازند و از احساسات جوانان و هیجانات آن ها نهایت سوء استفاده کنند و به دروغ در حالی که هیچ اتفاقی برای اشکان مروتی نیفتاده بود شایعه ی فوت او را اعلام کنند و جوانان را به فراخوان در جلوی بیمارستان کوثر سنندج بکشانند اما بعد از ساعاتی مجددا اعلام  می کنند که این جوان کشته نشده و سالم می باشد اما هیجانات یه عده سبب شد که اقدام به اغتشاش بکنند و با روشن کردن آتش جلوی بمارستان و داد کشیدن به هدف رسانه های معاند دامن بزنند.

 

فرمانده نیروی انتظامی کُردستان دعوت مردم به حضور در جلوی بیمارستان را کار ضدانقلاب دانست

سردار علی آزادی فرمانده نیروی انتظامی کُردستان با اشاره به فراخوان‌های متعدد ضدانقلاب در رسانه‌های وابسته به خود برای دعوت از مردم به حضور در جلوی بیمارستان کوثر سنندج و ایجاد اغتشاش و ناامنی به‌بهانه دفاع از افراد اراذل و اوباش که عصر روز جمعه در میدان آزادی این شهر با قمه و تبر به ماموران انتظامی‌ حمله کرده بودند، اظهار داشت: رسانه‌های معاند با دروغ‌پراکنی و با هدف تحریک احساسات جوانان مدعی شده که فرد مجروح اراذل و اوباش در بیمارستان فوت کرده در حالی‌که این شایعه بوده و اصلا صحت ندارد.

وی افزود: اینها که با تبلیغات دروغین و فریبنده خود را مدعی حقوق بشر و طرفدار خلق و انسانیت دانسته، چطور به خود اجازه می‌دهند که مردم را به تجمع، اغتشاش، آتش‌سوزی و شعار در جلوی بیمارستان دعوت کنند؟ مگر بیماران این بیمارستان از جنس همین مردم نیستند که می‌خواهند با این اقدامشان برایشان استرس ایجاد کنند؟

فرمانده انتظامی استان کردستان دعوت مردم به حضور در جلوی بیمارستان را کار ضدانقلاب دانست و تصریح کرد: جلوی بیمارستان نباید حتی یک بوق زد و برای کسی مزاحمت ایجاد کرد، چطور اینها چنین جسارتی کرده و این فراخوان‌ها را پخش می‌کنند!

 

 

وی گفت: این اراذل و اوباش‌ با تبر، شمشیر و قمه خود را لخت کرده و به همکارانم در میدان آزادی سنندج که مشغول تامین نظم و امنیت مردم و شهر بوده، حمله کرده و نمی‌دانم اسم این کار را چه می‌گذارند.

سردار آزادی با بیان اینکه دشمن با جنگ رسانه‌ای ناامن جلوه دادن و یاس و ناامیدی را در استان پمپاژ می‌کند، یادآور شد: تمام فضا‌سازی و فراخوان‌های ضد‌انقلاب و گروه‌های معاند برای همراهی مردم با آنان است، که خوشبختانه مردم فهیم استان همواره هوشیار بوده و با آنان همراهی نکرده و نخواهند کرد.

فرمانده انتظامی استان کردستان تاکید کرد: خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند و اجازه حضور و تجمع مقابل بیمارستان را ندهند تا خدایی نکرده در دام توطئه‌ها و پروژه کشته‌سازی ضدانقلاب گرفتار نشوند و مشکلی برایشان پیش نیاید.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2272
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.