حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

«جشن عبادت» ۴ هزار فرشته در سنندج برگزار شد + عکس

  • کد خبر : 27151
  • 01 بهمن 1402 - 12:20
«جشن عبادت» ۴ هزار فرشته در سنندج برگزار شد + عکس
جشن تکلیف ۴ هزار دانش آموز دختر در ورزشگاه ۲۲ گولان شهرستان سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، نخستین فراخوان جشن تکلیف ۴ هزار فرشته در سنندج با استقبال پرشور و دیدنی دختران ۹ ساله به همراه مادران در ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج برگزار شد.

گرچه منطق می‌گوید باید خسته شده باشند، اما دختر بچه‌های تازه به سن تکلیف رسیده، چنان به آسمان می‌پرند و پا بر زمین می‌کوبند که انگار نه انگار چند ساعتی است انتظار می‌کشند.

دست و جیغ و سوت و هورای دهه نودی‌ها، ورزشگاه را پر کرده است. این شاید یکی از چشم‌نوازترین، جالب‌ترین، شیرین‌ترین، خالص‌ترین و معصومانه‌ترین جشن‌هایی است که برای فرشته‌ها برگزار می‌شود.

صورت‌های دلبر دخترانه از میانه دایره چادرنمازها خودنمایی می‌کند؛ لپ‌هایشان از سرمای هوای سرد اول بهمن ماه گل انداخته و از دو طرف چادر بیرون زده است. چادری که با عشق و به زحمت سعی می‌کنند آن را درست و مرتب روی سرشان بنشانند. دوتا دوتا رو به هم می‌نشینند و با دست‌های کوچک و ظریف، خواهرانه روسری و چادر را روی سر رفیق‌شان سر و سامان می‌دهند.

گرمای حضور فرشته‌ها و جشن تکلیف‌شان، بهار را زودتر از فروردین ماه به اینجا آورده است. اینجا «جشن فرشته‌های کُرد ایرانی» برپا شده است.

صدای همهمه و فریاد کودکانه‌شان از سر خوشحالی و رسیدن به سن تکلیف از پشت درهای ورزشگاه هم شنیده می‌شود، تاج‌های گل به رنگ سرخ و صورتی و سفید و چادرهای سفید گلدارشان خبر از بندگی و عبادت می‌دهد.

آتنا امروز ۹ ساله شده و همزمانی مراسم جشن تکلیف و جشن تولدش را زیباترین روز زندگیش می‌داند، می‌خواهد برای نخستین بار نماز بخواند و با خدای خود راز و نیاز کند.

وی گرچه قد کوتاهتری نسبت به دوستانش دارد اما شور و اشتیاقش از ورود به مسجد و رسیدن به جشن عبادت وصف ناشدنی است.

همه دختران و فرشتگان این مجلس با شوق کودکانه‌شان راهی روزهای بندگی و ایمان و عبادت با پروردگار می‌شوند و راه ارتباط و نزدیکی با خدایشان را می‌آموزند.

«جشن تکلیف»، جشن عمل به دستورات الهی است

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در وردستان در این مراسم ضمن تبریک رسیدن به جشن تکلیف این دختران، لظهار داشت: تکلیف یعنی احساس مسئولیت و حشن تکلیف یعنی گرفتن جشنی برای احساس مسئولیت که وظایفی برای شما، پدر و مادر و مسئولین تعیین شده است.

وی گفت: وظیفه والدین این است که شما را در رسیدن به تربیت نسلی که دلسوز نظام و انقلاب باشد تربیت کند و با فراهم کردن زمینه تحصیل شما را برای رسیدن به اهدافتان در جامعه کمک کند.

وی افزود: وظیفه شما دانش‌آموزان این است که درس بخوانید، انسان شایسته و با معنویت شوید و به کشورتان عشق بورزید.

وی تصریح کرد: جشن تکلیف به عنوان جشن عمل به دستورات الهی است که باید در جامعه نهادینه شود.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز در این مراسم این جشن را به همه دانش‌آموزان تبریک گفت و اظهار داشت: امیدواریم در آینده شما مسئولیت استان و کشورتان را در دست بگیرید و افرادی دلسوز برای نظام و این انقلاب باشید.

جشن تكلیف سرآغازی شیرین برای حركت در مسیرتعالی و معنویت است كه كودكان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند دادند.

در پایان مراسم دو رکعت نماز شکر با امامت ماموستا فایق رستمی اقامه شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27151
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.