حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

 «جشن تکلیف فرشته‌های کرد ایرانی» با حضور ۴ هزار دانش‌آموز دختر در سنندج برگزار می‌شود

  • کد خبر : 27031
  • 28 دی 1402 - 13:01
 «جشن تکلیف فرشته‌های کرد ایرانی» با حضور ۴ هزار دانش‌آموز دختر در سنندج برگزار می‌شود
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: «جشن تکلیف فرشته‌های کرد ایرانی» با حضور ۴ هزار دانش‌آموز دختر در سنندج برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت‌الاسلام محمد کاروند صبح پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: جشن تکلیف که آغاز شیرینی در دوره نوجوانی برای عبادت است با حضور دانش‌آموزان دختر سوم ابتدایی شهر سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: در این آئین معنوی که با عنوان «جشن تکلیف فرشته‌های کرد ایرانی» در سنندج برگزار می‌شود، چهار هزار دانش‌آموز و با حضور خانواده‌ها حضور دارند و رسیدن به سن تکلیف را جشن می‌گیرند.

وی با اشاره به زمان برگزاری این مراسم معنوی گفت: این مراسم در ورزشگاه ۲۲ گولان روز یکشنبه یکم بهمن ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: مراسم پیاده‌روی دانش‌آموزان دختر قبل از مراسم جشن تکلیف برگزار می‌شود که این چهار هزار دانش آموز دختر ابتدایی در چهار راه حاجی آباد سنندج اجتماع پیدا می‌کنند و به طرف ۲۲ گولان راهپیمایی دارند.

حجت‌الاسلام کاروند تصریح کرد: در این مراسم به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع پرداخته می‌شود که شامل اجرای موسیقی نمایش عروسکی است که با حضور مجریان مطرح کشوری و استانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی براین است برنامه در خور بچه‌ها باشد و نماز شکری با بچه‌ها خوانده شود، گفت: تعدادی هدیه نیز برای دانش‌آموزان شرکت کننده در مراسم تهیه شده است.

وی یادآور شد: هدیه‌هایی که اوقاف تهیه کرده برای ۳۰ مدرسه در ناحیه یک و ۱۵ مدرسه در ناحیه دو ارسال شده که شامل کیف، سجاده و چادر نماز است و با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان خریداری شده و رایگان در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر این مراسم معنوی هماهنگی لازم با شورای ترافیک و سایر نهادهای مربوطه انجام شده و در این روز سرود دسته جمعی توسط دانش آموزان خواهیم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27031
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.