حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
داور شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان:

جشنواره مریوان هویت تئاتر خیابانی ایران است

  • کد خبر : 19559
  • 29 مهر 1402 - 7:43
جشنواره مریوان هویت تئاتر خیابانی ایران است
داور شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: به عقیده بنده جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هویت تئاتر خیابانی ایران است.

بهمن صادق‌حسنی داور شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهار کرد: همه فعالین تئاتر ایران، جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را به عنوان تنها جشنواره تخصصی تئاتر خیابانی ایران می‌شناسند و به عقیده بنده تئاتر خیابانی مریوان هویت تئاتر خیابانی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک در همه ادوار تئاتر خیابانی مریوان محلی برای ارائه آثار خوب بوده است، اذعان کرد: چه آثار هنرمندان تئاتر ایران و چه آثار خارجی راه یافته به این جشنواره از سطح بسیار خوبی برخوردار بوده است، امسال بنا به هر دلیل نتوانستیم شاهد حضور گروه‌های بیشتری در بخش بین‌الملل باشیم که امیدواریم با برنامه‌یزی مناسب مسوولین در جشنواره‌های بعدی این روند رشد پیدا کند. ‌

داور شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان عنوان کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان باید آنقدر حمایت شود تا این جشنواره به جایگاه واقعی خود برسد و حفظ شود، شهر مریوان شهر تئاتر و همه بچه‌های تئاتر خیابانی به این موضوع باور دارند.

صادق‌حسنی خاطرنشان کرد: استارت هفدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان باید همزمان با اختتامیه شانزدهمین دوره زده شود تا شاهد رشد کمی و کیفی این جشنواره باشیم.

وی افزود: نکته بسیار مهم در شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان این است که شاهد افزایش تعداد اجرای آثار در روستاها بود کار ارزشمندی که با استقبال خوب مردم در سروآباد و سایر روستاها بودیم.

داور شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تصریح کرد: تئاتر خیابانی برای مردم است و باید جای خود را در بین مردم پیدا کند.

صادق‌حسنی با اشاره به اینکه آثار راه یافته به بخش پایانی جشنواره به لحاظ کیفیت در سطح مختلفی بود، گفت: اما در مجموع خیلی از آثار ارائه شده در این جشنواره تئاتر خیابانی نیست یعنی نگاهی که هنرمندان ما برای اجرای تئاتر خیابانی داشته باشند وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه تئاتر خیابانی این امکان را دارد که در هر نقطه قابل اجرا باشد، گفت: تئاتری که برای اجرا نیاز به امکانات و دکوراسیون و غیره داشته باشد دیگر تئاتر خیابانی نیست.

داور شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در خاتمه اظهار داشت: تئاتر خیابانی از نظر اقتصادی احتیاج به حمایت مدیران و مسوولان حوزه فرهنگی در سطح استانی و کشوری دارد و بدون حمایت دولت نمی‌توان شاهد اتفاقات خوب در حوزه تئاتر کشور باشیم چرا که بنیه تئاتر چه در بخش صحنه‌ای و چه خیابانی ضعیف است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19559
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.