حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

اساتید دانشگاهی به منزله ید واحد برای تربیت نسلی انقلابی هستند

  • کد خبر : 17136
  • 29 شهریور 1402 - 8:14
اساتید دانشگاهی به منزله ید واحد برای تربیت نسلی انقلابی هستند
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: جریان انقلابی باید کف میدان باشد چرا که هیچ کسی دلسوزتر از این مردم برای این انقلاب نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سردار امان‌الله گشتاسبی شامگاه دیروز در نشست هیئت‌ اندیشه‌ورز بسیج اساتید که در سنندج برگزار شد، با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع‌مقدس اظهار داشت: ما در هشت سال دفاع‌مقدس شرافتمندانه در مقابل دنیای استکبار و تمامی دشمنانی که استقامت و آزادی ما را تاب نیاوردند ایستادیم تا جایی که هشت سال جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کردند تا شاید بتوانند از این طریق به ما ضربه وارد کنند، اما استقامت و پیروزی ما چیزی بود که عاید دشمن شد.

وی افزود: امامین انقلاب پیروزی انقلاب را هرگز قائل به قشرخاصی ندیدند و دراین مورد همه ملت ایران را در این دایره دخیل دانستند.

سردار گشتاسبی گفت: موفقیت و پیروزی انقلاب و تداوم در این راه برگرفته از آحاد مردم ایران است و این راه به واسطه همین مردم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ما باید به اصول انقلاب پایبند باشیم چرا که اگر به این اصول باور داشته باشیم همه در این راه و در یک خط با یک هدف قدم برخواهیم داشت.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر خاطرنشان کرد: امروز یک عده آمده‌اند و می‌خواهند استقلال و آزادی را جور دیگر معنا کنند غافل از اینکه مردم این انقلاب یک روز برای همین استقلال و آزادی که امروز دارند در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

گشتاسبی افزود: این انقلاب در شرایطی که درهمه موارد مورد هجمه دشمن قرار گرفته است در حال پیشرفت روزافزون است و توانسته در مقابل تهدید‌ها و تحریک‌ها ایستادگی کند.

به گفته وی شهدایی که در سال گذشته جان خود را نثار این انقلاب کردند همان‌هایی‌ بودند که برای اصول انقلاب جان دادند.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر افزود: استان کردستان بعد از انقلاب پیشرفت‌های زیادی داشته است تا جایی که با سایر استان‌ها قابل قیاس نخواهد بود و این امر به برکت این انقلاب و خون شهدای آن است.

وی بیان داشت: امروز دشمن برای مهدکودک ما که خروجی آن دانشجویان ما هستند برنامه‌ریزی کرده است و اینجا وظیفه ما است که در حوزه تعلیم و تربیت برای نسل جوان و در تراز انقلاب آگاهانه وارد عمل شویم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه بیان داشت: جریان انقلابی باید کف میدان باشد چرا که هیچ کسی دلسوزتر از این مردم برای این انقلاب نیست.

وی گفت: تمامی رسانه‌های دشمن این روزها به میدان آمدند تا مردم را از این انقلاب ناامید کنند اما مردم نشان دادند که همواره نسبت به این انقلاب و دستاورد‌های آن متعهد هستند.

وی خطاب به اساتید دانشگاهی عنوان داشت: همواره شما اساتید ید واحد و در کنار هم بودن را برای تربیت نسل انقلابی حفظ کنید چرا که این انقلاب به داشتن جوانان انقلابی و متعهد نیازمند است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما گردنه‌های سخت را پشت سر گذاشته‌ایم افزود: راهبرد تجزیه و راهبرد انزوا و تحریم همگی جزو راهبردهای دشمن است و وظیفه ما در این میان این است که کنار هم و با امید تلاش کنیم تا به هدف متعال خود در مورد انقلاب دست یابیم .

در ادامه این مراسم صوری رئیس هیئت اندیشه‌ورز بسیج اساتید اظهار داشت: هر استاد در هر دانشگاهی می‌تواند یک سرمایه با ارزش در این استان باشد چرا که حضور اساتید که به ارزش‌ها معتقدند در دانشگاه‌ها می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

وی افزود: امروز در بسیاری از دانشگاه‌های استان جای اساتید صاحب فکر بسیار خالی است این در حالی است که قانون اجازه ورود به این اساتید را در هر جایی که نیاز باشد را داده است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: یک استاد دانشگاه با استفاده از اندوخته‌ها و تجربیات خود در جهت تربیت دانشجوی انقلابی می‌تواند بانی پیشرفت و ارتقا جامعه در بحث اقتصادی و فرهنگی باشد.

وی گفت: مزیت نسبی ما در استان این است که ما در این استان نیروی کارآمد زیادی داریم که باید با تدابیر درست ساماندهی شوند تا بتوانیم در جهت جامعه هدف پیش رویم.

در ادامه محمد خالدیان مسئول کانون بسیج اساتید در دانشگاه پیام نور سنندج اظهار داشت: اساتید دانشگاه که هر کدام در جایگاه خود نخبه علمی هستند باید در راس امور و کارها بکارگیری شوند تا بتوانیم دولت انقلابی و رو به رشدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از نیروی کارآمد و مجرب یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی است، افزود: توجه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استادان دانشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید فعالیت‌های استادان در این زمینه دیده شود، چرا که این امر جایگاه یک استاد را در دانشگاه پررنگ خواهد کرد.

وی در ادامه بیان داشت: استان کردستان ظرفیت‌های مناسبی دارد که می‌توان با بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت‌ها آینده خوبی را برای این استان رقم زد.

این استاد دانشگاه به تقویت جایگاه بسیج اساتید در دانشگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: ما باید با برنامه ریزی دقیق و مناسب پیش برویم تا در پیشبرد اهداف انقلابی در دانشگاه‌ها موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17136
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.