حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خبرداد:

جذب ۸۹۳ هزار نفر گردشگر به استان کردستان در تعطیلات نوروز/ رشد ۱۵ درصدی اقامت گردشگران نوروزی در کردستان

  • کد خبر : 8150
  • 08 فروردین 1402 - 8:28
جذب ۸۹۳ هزار نفر گردشگر به استان کردستان در تعطیلات نوروز/ رشد ۱۵ درصدی اقامت گردشگران نوروزی در کردستان
سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از افزایش ۶۸ درصدی سفر گردشگران خارجی به استان خبر داد و گفت: تاکنون ۸۹۳ هزار نفر گردشگر در این ایام تعطیلات به استان جذب شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی منصور مهرزاد با اشاره به ادامه میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی در کردستان اظهار داشت: براساس آمار ثبت‌شده در دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر، از ۲۵ اسفندماه تا پایان روز ششم فروردین‌ماه سال‌جاری، ۸۹۳ هزار نفر گردشگر به استان جذب شده و از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی و فرهنگی کردستان بازدید کرده‌اند.

وی گفت: از آذرماه امسال ستاد خدمات سفر استان با حضور ۲۶ دستگاه و در قالب ۱۰ کمیته راه‌اندازی شده و همه اعضا در جهت افزایش نظارت و بهره‌وری و کاهش آسیب‌ها تلاش کرده که خوشبختانه ارائه خدمات مطلوب و برگزاری جشنواره‌های مختلف و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی منجر به حضور و استقبال چشم‌گیر مهمانان و گردشگران در کردستان شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از رشد ۱۵ درصدی اقامت مسافران و گردشگران نوروزی امسال در مراکز اقامتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و افزود: در همین بازه زمانی میزان حضور گردشگران خارجی در کردستان ۶۸ درصد افزایش داشته که اکثر آنها از اقلیم کردستان عراق وارد شده‌اند.

وی با اشاره به وجود ۳۳ هتل، ۳۴ مهمانپذیر، ۴۰ واحد اقامتی و بوم‌گردی، ۲ اقامتگاه سنتی، ۲ هتل آپارتمان و ۱۰۰ خانه مسافر با ۵۳۰۰ تخت در کردستان عنوان کرد: به خاطر تعدد و افزایش مسافران، ۹۰ مدرسه و ۱۰ سالن ورزشی نیز از سوی آموزش و پرورش در اختیار میراث فرهنگی گذاشته شده و مهمانان استان در این محل‌ها اسکان داده شدند.

مهرزاد از انجام ۵۵۰ نظارت از تأسیسات گردشگری کردستان در طول این ایام خبر داد و اذعان کرد: همه تأسیسات گردشگری و بوم گردگری‌ها به ویژه در مریوان تا خردادماه رزرف شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه، سنندج و کامیاران به‌ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در کردستان بوده‌اند، ابراز داشت: آمار مهمانان نوروزی در استان بسیار بیشتر از اینهاست چراکه بخش زیادی از مهمانان در سامانه ثبت نمی‌شوند و در منازل شخصی یا خانه اقوام اسکان یافته‌اند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی از ۲۸ فرودین ماه تا ۱۳ فروردین ماه در خانه کُرد و عمارت خسروآباد سنندج خبر داد و خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز روزانه برنامه‌های مذهبی، دف‌زنی و مولودی‌خوانی متناسب با این ماه مبارک رمضان در این امکان تاریخی در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8150
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.