حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان:

جامعه دانشجویی کشور همچنان روحیه آزاد اندیشی را حفظ کرده است

  • کد خبر : 24377
  • 16 آذر 1402 - 20:34
جامعه دانشجویی کشور همچنان روحیه آزاد اندیشی را حفظ کرده است
مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: جامعه دانشجویی کشور همچنان روحیه آزاد اندیشی را حفظ کرده و با قوت ادامه می دهد به عنوان نمونه در همین بحران غزه انصافا جامعه دانشگاهی کشور در واکنش به رژیم صهیونیستی از سیاستمداران پیشی گرفتند.

توحید رستمی مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان استان و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام دانشجو به ویژه ۳ شهید دانشجو که با نثار جان خود در شانزده آذر ۱۳۳۲ این روز را در تاریخ سیاسی ایران به ثبت رساندند، اظهار داشت: ۱۶ آذر نه فقط یک روز در تاریخ که یک نقطه عطف در تاریخ سیاسی معاصر ایران است، زیرا سال ۳۲ از یکسو آغاز دوره جدیدی از سلطه سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی دولت آمریکا بر ایران و از سوی دیگر آغاز دوره جدیدی از مبارزه سیاسی همه جانبه با آن دولت مستکبر توسط مردم ظلم ستیز ایران است. ۱۶ آذر روز استقلال‌خواهی و عدالت‌طلبی دانشجویان و یادآور شکوفا شدن جنبش دانشجویی در ایران است. ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نقطه عطف دورانی است که دانشجویان این مرز و بوم با شجاعت و بصیرتی مثال زدنی، در دوره خفقان رژیم ستم‌شاهی نسبت به دخالت‌های آمریکا و انگلیس در امور داخلی ایران و کودتای ننگین مرداد ۱۳۳۲ فریاد استقلال‌ کشیدند و خواهان اجرای عدالت شدند. جنبش دانشجویی ایران از بدو فعالیت با به چالش کشیدن نظام سلطه جهانی و نفی وابستگی، همواره الهام‌بخش جامعه و گفتمان‌ساز بوده است.

وی ادامه داد: در هفت دهه فعالیت جنبش دانشجویی ایران، جریان‌های بدلی وابسته به بیگانه که با نفی آرمان‌های انقلابیِ دانشجویان مسلمان سعی کردند، گفتمان وابستگی را بزک کنند و حرکت‌هایی در جهت منافع قدرت‌های سلطه‌گر شکل دهند، با بیداری دانشجویان طرد شده و هربار باسرافکندگی شکست خوردند.

رستمی تاکید کرد: در جامعه‌ای که روزگاری رزم‌آرا، نخست‌وزیر عاجز دوره پهلوی با افتخار می‌گفت: “ملتی که لیاقت لولهنگ‌سازی(آفتابه‌سازی) ندارد چگونه می‌تواند صنعت نفت را اداره کند!”، اکنون جنبش و حرکت دانشجویی ایران اثبات کرده، با ایثارگری و عزم و اراده راسخ و ایمان به قدرت لایزال الهی، می‌تواند کشور را از وابستگی رهایی بخشد و استقلال ایران اسلامی را تضمین کند.

وی اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز عالی دانشگاهی در سطح استان کردستان مراسم های پر شور و متنوعی به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو به حضور دانشجویان، مسئولین دانشگاهی و استانی برگزار کردند. در این مراسم ها که همزمان با روز دانشجو برگزار شد، از دانشجویان برتر در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی و … تقدیر به عمل آمد.

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان با بیان اینکه امروز دشمنان با آگاهی از نقش و محوریت دانشگاه و دانشجو در دستیابی به مرزهای دانش، با تمام توان و ظرفیت رسانه ای و تبلیغی به دنبال به انحراف کشاندن حرکت و مسیر دانشجویان عزیز کشور هستند و با جنگ شناختی و ترکیبی به دنبال ایجاد تقابل، ضدیت و خودی و غیر خودی، مهندسی افکار و ذهن ها هستند و در این حوزه با تمام قوا ایجاد فضای سیاست زدگی و علم زدایی از عرصه دانشگاه را دنبال می کنند.

رستمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: توصیه مکرر مقام معظم رهبری در دیدارهای دوره‌ای با دانشجویان مبنی بر اینکه جوانان دانشجو باید بکوشند که به دور از احساسات و هیجانات و تاثیر پذیرفتن از دستگاه تبلیغاتی دشمن، با تمرکز بر واقعیات حاکم بر این پیچ بزرگ تاریخی به مسیر خودشان بدون وقفه ادامه دهند.

وی در ادامه افزود: جنبش دانشجویی به مثابه سرمایه بزرگ ملی و انقلابی ملت ایران همچنان در راستای نیل به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و تمدن‌ساز و نقش‌آفرینی فعال و تاثیرگذار در صیانت از جامعه آباد، مستقل و برخوردار از اقتدار فرهنگی و علمی ایران، باید نقش‌های راهبردی و تاریخ‌ساز خود را به‌دور از وابستگی‌های سیاسی و جناحی رایج، با عمل به رهنمودهای امامین انقلاب در عرصه‌های مختلف و نصب‌العین قرار دادن آن در روند حرکتی خود پیگیر و همچنان پرچمدار عزت، شرافت ایران اسلامی و پیشتاز حق‌طلبی، عدالتخواهی و آگاهی‌بخشی به دانشجویان استکبارستیز سایر جوامع و ملل جهان باشند.

رستمی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه شاهد هستیم که جامعه دانشجویی کشور همچنان روحیه آزاد اندیشی را حفظ کرده و با قوت ادامه می دهد به عنوان نمونه در همین بحران غزه انصافا جامعه دانشگاهی کشور در واکنش به رژیم صهیونیستی از سیاستمداران پیشی گرفتند و از هر ظرفیتی اعم از فضای مجازی و انواع گردهمایی‌ها برای انتشار جنایات رژیم صهیونیستی و تبیین تاریخچه تشکیل این غده سرطانی بدست غرب برای اعمال کنترل بر منطقه غرب آسیا استفاده کردند که بسیار قابل ستایش است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24377
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.