حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
استاندار کردستان:

ثبت برند فرش بیجار یک اقدام بزرگ در هنر فرش‌بافی کردستان است

  • کد خبر : 13784
  • 26 تیر 1402 - 8:56
ثبت برند فرش بیجار یک اقدام بزرگ در هنر فرش‌بافی کردستان است
استاندار کردستان ثبت برند فرش بیجار را یک اقدام بزرگ در هنر فرش‌بافی کردستان دانست و گفت: با ثبت جهانی فرش آهنین بیجار، کسی نمی‌تواند با نام فرش بیجار و سنندج، هر نوع فرش نامرغوب را صادر کند و از آن سواستفاده نماید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی، استاندار کردستان در جشن ثبت جهانی فرش آهنین بیجار گروس اظهارداشت: امروز دیگر با ثبت جهانی فرش آهنین بیجار، کسی نمی‌تواند با نام فرش بیجار و سنندج، هر نوع فرش نامرغوب را صادر کند و از آن سواستفاده نماید.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: برند فرش بیجار با مشخصات و مختصاتی که دارد، در جهان به ثبت رسیده و حجت را بر همه تمام کرده است.

وی افزود: مسئولان بیجاری با همت و تلاش، یک نماد ویژه فرش آهنین بیجار را در شهرستان برای آگاهی عموم مردم و مهمانان این دیدار طراحی و نصب کنند.

استاندار کردستان تاکید کرد: با ثبت این اثر، کار تمام نشده است بلکه نقطه آغاز حرکتی عظیم شروع شده است که نیاز به همت و قوت بیشتر برای توسعه اقتصادی استان کردستان است.

وی ادامه داد: تجار جهانی و کشوری علاقه‌مند هستند که در استان و بیجار حضور یابند و به صادرات این هنر بپردازند.

زارعی کوشا تصریح کرد: تسهیلات مناسب و قرض الحسنه برای حمایت از فرش و همچنین رشته دانشگاهی در دانشگاه کردستان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های اقتصادی استانی، باید کلیه حساب‌های بانکی خود را به شعب بانکی استان انتقال دهند، اظهار کرد: معادن بیجار هم باید حساب‌های خود را به شهرستان انتقال دهند تا بتوان از محل درآمد آن، حمایت‌های چشمگیری از فرهنگ و هنر و ورزشکاران داشت.

موفقیت ثبت فرش آهنین بیجار مدیون زحمات شبانه‌روزی هنرمندان فرش‌باف کهن دیار گروس است

محمدحسین محبیان فرماندار شهرستان بیجار نیز در این مراسم اظهارداشت: امروز جشنی برای یک اثر فاخر برپا شده که ثبت جهانی صنعت فرش بیجار، با پیگیری‌های متعدد مسئولین شهرستانی و استانی به ثمر نشسته است.

وی افزود: این جشن متعلق به تمامی زنان و مردان بافنده فرش است که سالیان سال پای دار قالی زحمت کشیده‌اند و با صبر و استقامت، اجازه ندادند این هنر فراموش شود و امروز به جایگاه شایسته خود برسد.

محبیان گفت: از امروز تاریخ سرنوشت فرش بیجار به ۲ مقطع قبل از ثبت و بعد از ثبت بخش می‌شود که مطالبات به حق دست اندرکاران فرش آهنین به مراتب بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

فرماندار بیجار ادامه داد: بدون شک با ثبت جهانی فرش آهنین بیجار گروس، که با اهتمام مسئولان کشوری و استانی شکل گرفت و امروز به ثمر نشسته است، بستری مناسب برای توجه هرچه بیشتر به این صنعت ارزشمند و شناساندن آن به جهان است.

در پایان این جشن، از سند رسمی ثبت جهانی فرش آهنین بیجار رونمایی و از فعالان زنجیره فرش بیجار تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13784
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.