حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

ثبت‌نام قطعی ۱۰ نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در کردستان

  • کد خبر : 22013
  • 21 آبان 1402 - 8:45
ثبت‌نام قطعی ۱۰ نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در کردستان
استاندار کردستان گفت: تا این لحظه 12 نفر برای انتخابات ششمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کردستان شرکت کرده‌اند که 10 نفر آنها قطعی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از فرمانداری سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در جریان بازدید از حوزه انتخابیه ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کردستان اظهار کرد: استانداری‌ها، فرماداری‌ها و وزارت کشور وظایف زیادی دارند که انجام آنها به نحو احسن موجبات رضایتمندی مردم را فراهم می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: همه مراجعات مردمی به نوعی با ما ارتباط دارد و هیچ کاری نیست که بگوییم به ما ارتباطی ندارد و به تعبیر قرآن کریم ما متولی امر جامع هستیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه انتخابات یک وظیفه تخصصی بر عهده وزارت کشور و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها است، گفت: فرمانداران مسئول حوزه انتخابیه بوده و این مهم کار بسیار حساسی است و به بیان دیگر یکی از مهمترین کارها در حیطه مسئولیت فرمانداران برگزاری انتخابات است.

زارعی‌کوشا با تقدیر از تعامل بسیار خوب فرماندار سنندج با حوزه نظارت و سایر دستگاه‌های عضو و سهیم در فرایند انتخابات، افزود: خوشبختانه شاهد هستیم که کارها در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره با مدیریت و درایت فرماندار بسیار خوب، سنجیده و با تدبیر پیش رفته و امیدواریم این روند تا پایان انتخابات نیز ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: مردم مهم‌ترین مولفه در برگزاری انتخابات هستند و انتخابات با حضور مردم پای صندوق رای و انتخاب اصلح توسط آنها نمود عینی پیدا می‌کند و امیدواریم با مشارکت بالا و اکثریت مردم شاهد برگزاری انتخابات پرشور در سطح استان و کشور باشیم.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری و تدبیر مشکلات را در مسیر انتخابات به حداقل می‌رساند، گفت: یک کار ویژه در حوزه انتخابیه سنندج وجود دارد که مجلس خبرگان بوده که شهرستان سنندج مسئولیت کار را بر عهده دارد.

استاندار کردستان عنوان کرد: برگزاری این دو انتخابات از یک جهت به دلیل صرف هزینه کار بسیار خوب و ارزشمند بوده و از یک سو هم کار سنگینی خواهد بود و باید از همه توان و ظرفیت برای انجام این وظیفه استفاده کنیم.

وی با تاکید براینکه عملکرد ما در انتخابات شفاف و با محور اطلاع رسانی دقیق به مردم خواهد بود، خاطرنشان کرد: عملکرد شفاف در انتخابات قطعا زمینه را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم پای صندوق رای افزایش خواهد داد.

زارعی‌کوشا افزود: امیدواریم با عملکرد شفاف، حضور چهره‌های مختلف، اطلاع رسانی مناسب مشارکت مردم به گونه‌ای باشد که استان کردستان جایگاه برتر را در مشارکت به خود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: امروز آخرین روز ثبت نام ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری است که در استان کردستان و فرمانداری سنندج این ستاد مستقر است و تا این لحظه ۱۲ نفر شرکت کرده‌امد که ۱۰ نفر آنها قطعی شده است.

وی گفت: ۲ نفر باقی‌مانده هم در فرصت باقیمانده که پایان ساعت ۱۸ امروز است اگر نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام در مجموع ثبت نام ۱۲ کاندیدای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان کردستان نهایی می‌شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه فرصت برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تمدید نمی‌شود، افزود: در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز رسیدگی به صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه به عنوان موعد مقرر انجام شده است.

وی اضافه کرد: نتیجه این رسیدگی بر اساس اعلام نظر مراجع ۵ گانه و عضو هیئت‌های اجرایی به کاندیداها اعلام شده است و مراحل بعدی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22013
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.