حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیر جهاد کشاورزی استان کردستان خبر داد:

ثبات تنش بازار مرغ تا هفته آینده/مرغ زنده از کردستان برای ۶ استان دیگر صادر می‌شود

  • کد خبر : 14708
  • 10 مرداد 1402 - 8:59
ثبات تنش بازار مرغ تا هفته آینده/مرغ زنده از کردستان برای ۶ استان دیگر صادر می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی استان کردستان میزان تولید گوشت مرغ در استان را دو برابر میزان مصرف اعلام کرد و گفت: در مدت اخیر تنشی در بازار مرغ ایجاد شد که امیدواریم تا هفته آینده به ثبات برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، پیمان اسکندری در یکصد و نود و نهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تمام شهرستان‌های استان به غیر از دیواندره و سروآباد کشتارگاه مرغ دارند، اظهار کرد: شهرستان دیواندره سالانه ظرفیت تولید ۷ هزار تن گوشت مرغ دارد.

اسکندری میزان تولید گوشت مرغ در استان را دو برابر میزان مصرف اعلام کرد و افزود: در مدت اخیر تنشی در بازار مرغ ایجاد شد که امیدواریم تا هفته آینده به ثبات برسد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سالانه تولید گوشت مرغ در استان کردستان ۱۰۰ هزار تن است، افزود: برنامه و سیاست سازمان جهاد کشاورزی این است که مرغ به صورت کشتار روز از استان خارج شود و ارزش‌افزوده آن برای استان و واحدهای تولیدی استان باشد.

اسکندری تاکید کرد: در حال حاضر مرغ زنده از استان کردستان برای ۶ استان دیگر صادر می‌شود و چون در این زمینه توانایی و ظرفیت مورد نیاز را داریم لذا اولویت این است که فرآوری آن در استان صورت گیرد و ارزش افزوده و منابع آن برای خود استان باشد.

وی در ادامه در رابطه با طرح‌های تولیدی مرغ تخمگذار نیز گفت: در کردستان برخلاف روند مناسبی که در تولید گوشت مرغ و مازاد مصرف داریم، اما واردکننده تخم‌مرغ هستیم.

اسکندری مصرف روزانه تخم‌مرغ کردستان را ۴۰ تن اعلام کرد و افزود: چون میزان تولید در استان فقط ۴ تن است، اجرای طرح‌های تولیدی مرغ تخم‌گذار جزو اولویت‌های این سازمان در کردستان است.

در ادامه نیز مشکلات ۷ طرح صنعتی و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که یکی از طرح‌های بررسی شده طرح تولیدی مرغ تخمگذار ۱۰۰ قطعه‌ای در شهرستان دیواندره بود.

نافع یوسفی مجری اجرای این طرح با اشاره به کمبود واحدهای تولیدی مرغ تخمگذار در استان کردستان، اظهار کرد: واحد‌های مرغ تخمگذار استان اکنون فقط ۱۰ درصد سرانه استان را تامین می‌کنند.

وی افزود: طرح تولیدی مرغ تخمگذار در شهرستان دیواندره یکی از نیازهای استان است و با وجود اینکه قریب به دو سال از آغاز طرح گذشته و از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی نیز برخوردار است، برای ۳۵ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم دارد.

وی اذعان داشت: تاکنون هیچ گونه تسهیلات دریافت نکرده‌ایم و در سال گذشته با اعطای تسهیلات پایدار روستایی موافقت نشد.

 در این جلسه مصوب شد، به محض پرداخت سهم  اعتبارات تبصره ۱۸ به بانک‌های استان میزان تسهیلات‌ مورد نیاز این طرح تولیدی پرداخت شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14708
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.