حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
استاندار کردستان:

تمسک به دفاع مقدس، گره‌گشای تمام مشکلات است

  • کد خبر : 17299
  • 01 مهر 1402 - 10:26
تمسک به دفاع مقدس، گره‌گشای تمام مشکلات است
استاندار کردستان گفت: امروز دفاع مقدس تبدیل به یک فرهنگ غنی شده است و تمسک به این فرهنگ گره‌گشای تمام مشکلات است و امروز اگر می خواهیم مشکلاتی که در این برهه ملت ما دست به گریبان آن هستند باید به فرهنگ دفاع مقدس تمسک بجوییم که بن‌بست ‌شکن بود و گره در بین آن معنا نداشت و هم چیز آن بر مبنای «ما می توانیم» بود.

استاندار کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، ضمن  تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد پیشکسوتان دفاع، جهاد و رشادت  اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور حماسه‌های بی‌بدیل فرزندان این مرز و بوم و یادآور خاطره جوانان پاک‌دامن و غیوری است که شیران روز و زاهدان شب بودند.

زارعی کوشا بیان کرد: این افتخار نه فقط برای دوران انقلاب اسلامی و تاریخ ملت ایران، بلکه از ابتدای تشکیل میهن و سرزمینی به نام ایران تا به امروز افتخاری کم‌نظیر و چه بسا بی‌نظیر است.

وی تاکید کرد: در آستانه چهل و سومین سال از آغاز دوران دفاع‌مقدس در مقابل تهاجم وحشیانه رژیم جنایتکار بعثی با پشتیبانی همه قدرت‌های آن روز دنیا، قرار داریم و موظفیم دفاع مقدس و آنچه که بر ملت ایران گذشت را به درستی مطالعه، تحلیل و تبیین کنیم.

استاندار کردستان تبیین دفاع مقدس را یکی از مهمترین مصادیق جهاد‌تبیین برشمرد و با تحلیل شرایط کشور در زمان آغاز دفاع‌ مقدس و جنگ تحمیلی خاطر‌نشان کرد: جنگ‌ تحمیلی در شرایطی اتفاق افتاد که تمام قدرت‌های استکباری برآن بودند که انقلاب ملت ایران را که بر مبنای اصالت دینی و اسلامی با محوریت ولایت‌ الهی شکل گرفته بود ساقط و از استمرار و پایداری آن پیشگیری کنند تا بعدها به یک الگو و اسوه برای سایر ملت‌ها بویژه ملل‌ مسلمانی که منابع و قدرت آنها در تصرف و استثمار دشمنان و ابرقدرت‌ها بود، تبدیل نشود.

وی گفت: دفاع مقدس بی شک حادثه‌ای الهی و از معجزاتی بود که حامل پیام استقلال، عزت و سربلندی و غرور یک ملت بود، دفاع مقدس ما جلوه‌هایی از عاشورا و تصویری از آن حماسه‌های زیبا و باشکوه بود.

زارعی کوشا بیان داشت: ملت و دولت ایران در زمان جنگ‌ تحمیلی با عناصری روبه‌رو بودند که کمترین باوری به توان داخلی ملت ایران و استعدادهای جوانان نداشتند و مهمترین ویژگی آنها خود باختگی در مقابل قدرت‌های بزرگ دنیا بود، در چنین شرایطی دشمنان همچنین گوشه‌گوشه مرزهای کشور را به بهانه‌های مختلف دچار ناامنی کرده بودند و اختلافات سیاسی در کشور در اوج بود اما وجود محوریت ولایت فقیه و آن امام جامع الاطراف و مدبر این کشتی پر تلاطم از آن دریای طوفانی به سلامت عبور کرد و رژیم بعثی که پشتیبان او همه قدرت‌های دنیا بودند در دنیا به عنوان متجاوزی شکست خورده شناخته شد و ایران همیشه پایدار، با افتخار و پیروزی از آن جنگ نابرابر بیرون آمد.

وی افزود: امروز دفاع مقدس تبدیل به یک فرهنگ غنی شده است و تمسک به این فرهنگ گره‌گشای تمام مشکلات است و امروز اگر می خواهیم مشکلاتی که در این برهه ملت ما دست به گریبان آن هستند باید به فرهنگ دفاع مقدس تمسک بجوییم که بن‌بست‌شکن بود و گره در بین آن معنا نداشت و همه چیز آن بر مبنای «ما می‌توانیم» بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17299
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.