حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

تلاش ضد انقلاب برای وارونه نشان دادن آیین های چهارشنبه سوری

  • کد خبر : 7689
  • 23 اسفند 1401 - 18:54
تلاش ضد انقلاب برای وارونه نشان دادن آیین های چهارشنبه سوری
یکی از عناوین پر تکرار موجود در کانال های ضد انقلاب در این روزها، موضوع چهارشنبه سوری و ادامه فراخوان های آنها در این باره در راستای آشوب گرایی و تحریک عمومی به آشوب و خرابکاری است اما مردم در بی اعتنا نسبت به فراخوان هایشان، در حال برگزاری رسم و رسومات این آیین کهن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، با گذشت چندین ماه از پایان اغتشاشات و اتمام ناآرامی‌ها در برخی مناطق کشور، مطالب منتشر شده در رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی وابسته به جریان ضد انقلاب از طراحی این جریان برای انجام اقدامات خرابکارانه در ایام چهارشنبه‌سوری حکایت دارد.

 

این رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی که در ایام اغتشاشات اقدام به آموزش ساخت انواع بمب‌های دستی و کوکتل مولوتوف می‌کردند، طی روزهای اخیر نیز بار دیگر به آموزش دادن ساخت مواد منفجره و بمب و تجهیزات آتش‌زا روی آورده‌اند.

این کانال‌ها رسما با انتشار عکس و فیلم‌های متعدد و مختلف، طریقه تهیه و روش تولید و ساخت بمب‌های دستی را آموزش می‌دهند و اعلام می‌کنند که قصد دارند در ایام چهارشنبه‌سوری دست به اقدامات خرابکارانه و ایجاد آتش‌سوزی‌ و منفجر کردن و استفاده از بمب‌های دست‌ساز در مناطق مختلف کشور بزنند.

 

اما چهارشنبه سوری در کردستان از آیین های کهن و بومی مردم این منطقه است که دارای سنت های خاصی است که مردم آن را در کنار آرامش شهروندان اجرا کردند.

 

از جمله این رسم و رسوم کهن می توان به جمع کردن هیزم و آتش روشن کردن و پریدن از روی آن، جارو سوزاندن، شکستن تخم مرغ، ریختن آب به گوشه و کنار خانه اشاره کرد، ایرانیان عقیده دارند با پریدن از روی آتش به نوعی بیماری ها و مشکلات خود را در آتش انداخته و سرخی آتش را می گرفتند.

هر چند همچون سالهای گذشته نیز جوانان و نوجوانان زیادی هستند که بدون هیچ فکری و فقط در اثر هیجانات دست به کارهای خطرناک در این شب زده و به جای اینکه خاطره ای شیرین برای خود و خانواده هایشان رقم بزنند، این شب را به تلخ ترین شب زندگیشان تبدیل کرده اند اما نباید اجازه داد که دشمن و ضد انقلاب از این فرصت استفاده کند و بخواهد آشوبی دیگر را راه بیندازد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7689
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.