حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
یادداشت؛

تعمیق ریشه های انقلاب در کردستان در کلام امام خمینی (ره)

  • کد خبر : 11731
  • 12 خرداد 1402 - 10:09
تعمیق ریشه های انقلاب در کردستان در کلام امام خمینی (ره)
امام خمینی (ره) تا روزی که در قید حیات بودند مملو از خاطره و حمایت از مردم کردستان بود، مردمی که ابتدای انقلاب اسیر خشونت‌های گروهک‌های ضد انقلاب شدند و کوشیدند مسیر مردم کرد را از انقلاب جدا کنند اما هیچ وقت این اتفاق نیافتاد و با تعمیق ریشه های انقلاب در کردستان نیز این مسیر جاودانه تر و مصمم تر ادامه یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، امام خمینی (ره) تا روزی که در قید حیات بودند مملو از خاطره و حمایت از مردم کردستان بود، مردمی که ابتدای انقلاب اسیر خشونت‌های گروهک‌های ضد انقلاب شدند و کوشیدند مسیر مردم کرد را از انقلاب جدا کنند اما هیچ وقت این اتفاق نیافتاد و با تعمیق ریشه های انقلاب در کردستان نیز این مسیر جاودانه تر و مصمم تر ادامه یافت.

وقتی به خاطرات کردستان و امام (ره) مراجعه می کنیم به خوبی دلتنگی حضرت امام را از جنایات گروهکها می بینیم، متن بیانات امام که در جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (صفحه ۲۸۴) آمده، به شرح زیر است:

موضوع: اظهار امیدواری به بهبود وضع کردستان

حضار: نمایندگان پیشمرگان کرد مسلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پارس از اقامتگاه امام خمینی، یکی از نمایندگان پیشمرگان کرد مسلمان‌ در دیدار با امام گفت: ما تا به حال مبارزه کرده‌ایم و تا آخرین قطره خون خود نیز در کنار همه یارانمان در راه شما و اسلام عزیز آماده فداکاری هستیم و از دولت جمهوری اسلامی می‌خواهیم که ما را در برابر گروه‌های ضد انقلاب تقویت کند.

امام خمینی در این دیدار، خطاب به نمایندگان پیشمرگان مسلمان کُرد فرمود:

[بسم الله الرحمن الرحیم‌]

کردستان مال خود شماست؛ و مردم دیدند گروه‌های سیاسی با مردم چه کردند. به مردم سفارش کنید که خودشان آنها را از منطقه بیرون کنند. هم آنها و هم خود شما کمک کنید، ان شاء الله وضع درست می‌شود؛ و موفق باشید.

حضرت امام بارها از مسئولین در استان کردستان می خواهد که به کمک مردم مظلوم و مستضعف کردستان بشتابند. یکی دیگر از دستورات حضرت امام را عینا نقل می کنیم.

بسم‏ اللّه‏ الرحمن الرحیم

جناب حجت ‏الاسلام آقای حاج سید موسی موسوی ـ دامت افاضاته

همان گونه که قبلاً مأموریت داشتید تا به مشکلات مذهبی و اجتماعی اهالی محروم و مستضعف منطقۀ کردستان رسیدگی نموده و در رفع آنها کوشش نمایید، مقتضی است ان‏شاءاللّه‏ تعالی همان مأموریت را با قاطعیت و تلاش بیشتری پیگیری کرده و با تدبیر و کاردانی خاصی که دارید در رفع نابسامانی‌های منطقه که معلول بی‏توجهی و یا دشمنی رژیم منفور گذشته با خلق کرد و ویرانگری‌های فرقه‏های گمراه و خائن و ویرانگر می‏باشد، سعی کافی را مبذول دارید. امید است ارگانها و نهادهای دولتی و اهالی محترم آن منطقه ـ ایّدهم اللّه‏ تعالی ـ با شما همکاریهای لازم را بنمایند. از خدای تعالی موفقیت جنابعالی را در این راه مسئلت دارم. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏.

۲ شهریور ماه ۶۱

روح ‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

این نگاه حضرت امام (ره) باعث شد موضوع کردها و مشکلات آنها بار دیگر از حاشیه به متن آورده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11731
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.