حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
استاندار کردستان خبر داد:

تصویب طرح میان‌کاره شهرهای قروه و دهگلان

  • کد خبر : 15493
  • 28 مرداد 1402 - 19:12
تصویب طرح میان‌کاره شهرهای قروه و دهگلان
استاندار کردستان از تصویب طرح میانکار برای رفع مشکل تأمین زمین جهت ساخت مسکن ملی در شهرهای قروه و دهگلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای برنامه ربزی و توسعه استان اظهار کرد: براساس اختیارات قانونی برنامه ششم توسعه به جد پیگیر انتقال حساب بانکی واحدهای تولیدی و معادن به استان هستیم.

وی با بیان اینکه انتقال حساب‌های بانکی معادن و واحدهای تولیدی به بانک‌های استان حق مسلم این منطقه است، تاکید کرد: پرونده واحدهای تولیدی یا معادنی که حساب‌های بانکی خود را به استان منتقل نمی‌کنند و گردش مالی در استان ندارند در شورای معادن، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح نخواهد شد و ارائه خدمات به آنها مشروط بر انتقال حساب‌ها به بانک‌های استان است.

استاندار کردستان با بیان اینکه آسیب‌های حوزه معادن باید احصا و ابهامات برطرف شود، گفت: انتقال حساب شرکت‌ها به بانک‌های کردستان مصوب شده است لذا واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی تاپایان شهریور ماه جاری مهلت گردش مالی به استان را دارند و در غیر صورت از مدار ارائه خدمات خارج و  مانع ادامه فعالیت آنها می‌شویم.

زارعی کوشا بر حمایت و موضع قاطعانه مسئولان استانی و بانک‌ها نسبت به انتقال حساب بانکی واحدها تاکید کرد  و گفت:  در این راستا هیچ توجیهی را نپذیرید.

وی بیان کرد:  واحدهای تولیدی در انتخاب بانک مختارند و توصیه ای برای بانک خاصی نداریم بلکه هدف برگشت منابع به استان است.

استاندار کردستان  تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد این شرکت‌ها و واحدها از زیرساخت‌ها و امکانات استان استفاده کنند اما درآمد و نفع‌شان را به استان‌های دیگر انتقال دهند.

وی در ادامه  با اشاره به اهمیت طرح نهضت ملی مسکن  و کمبود زمین در شهرستان‌های قروه و دهگلان گفت: شهرستان‌های مذکور بین اراضی درجه یک کشاورزی محصور هستند لذا در این مکان‌ها باید از گزینه‌های موجود نهایت استفاده را ببریم و چاره دیگری نداریم.

زارعی کوشا در بخش دیگری از اظهارات خود  به سالروز کودتای ننگین ۲۸ مرداد که با هدایت ایالات متحده آمریکا در دهه ۳۰ در ایران اتفاق افتاد گریزی زد و خاطرنشان کرد: این کودتا یکی از اوراق قابل توجه در عملکرد ننگین رژیم پهلوی و حامیان این رژیم است

وی با بیان اینکه  متاسفانه نظام آموزشی ما در تبیین حقایق تاریخ معاصر بسیار ضعیف عمل کرده است افزود: فرزندان و جوانان ما  از اتفاقات و حوادث صد سال اخیر در کشور  اطلاعات بسیار سطحی دارند لذا فضای دانشگاهی، آموزشی و رسانه‌ای ما تکلیف دارند نسبت به این موضوع ورود کنند.

استاندار کردستان با اشاره به نقش مرحوم آیت الله کاشانی به عنوان مرجع و هدایت دینی برای کمک به دولت قانونی آن زمان خاطرنشان کرد: طبق  اسناد منتشر شده ، آمریکا به صراحت به نقش خود در کودتای ۲۸ مرداد اعتراف کرده و این اعتراف در تاریخ و در نظام بین الملل لکه ی ننگی ماندگار بود.

زارعی کوشا تصریح کرد:  یکی از راهبردهای دشمن در فضای رسانه‌ای، تطهیر پهلوی‌ها است و سعی دارند ذهنیتی برای نسل جدید ایجاد کنند که  با واقعیت و حقیقت هیچ سنخیتی ندارد

وی پرداختن به تاریخ معاصر را تکلیف رسانه‌ها و نظام آموزشی اعلام کرد و افزود:  دشمن با تطهیر پهلوی‌ها از طریق رسانه‌ها توطئه ای برای نسل جدید ما طراحی کرده‌اند که با حقیقت تاریخ مغایرت کامل دارد و ضروری است که دستگاه های فرهنگی و آموزشی ما برای تبیین حقایق با برنامه ریزی موثر اقدام نمایند.

شایان ذکر است در این جلسه اجرای طرح میانکار برای رفع مشکل تأمین زمین جهت ساخت مسکن ملی در شهرهای قروه و دهگلان مصوب شد

طرح میانکار قروه با ۱۶ رای موافق از ۱۷ رای ماخوذه و طرح میانکار دهگلان‌ با ۱۷ رای موافق از ۱۷ رای ماخوذه به تصویب رسید.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15493
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.