حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
آخرین وضعیت آب شرب شهر دیواندره:

تصفیه خانه آب شهر دیواندره با هزینه ۲۵۰۰ میلیارد ریال وارد مدار بهره‌برداری شد

  • کد خبر : 14695
  • 10 مرداد 1402 - 7:55
تصفیه خانه آب شهر دیواندره با هزینه ۲۵۰۰ میلیارد ریال وارد مدار بهره‌برداری شد
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از وارد مدار شدن تصفیه خانه آب دیواندره خبر داد و گفت: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت 4.5 هکتار به ظرفیت 250 لیتر در ثانیه احداث و جمعیت 51 هزار نفری شهر دیواندره و 73 روستای مجتمع اوباتو را تحت پوشش قرار داد.

محمد فرهاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: تأمین آب شهر دیواندره پیش از این از گالری های واقع در بستر رودخانه نساره در مساحتی به میزان ۵ هکتار و ۱۳۰ لیتر بر ثانیه انجام می شد.

وی افزود: طی روزهای اخیر پس از بروز چندین مورد شکستگی، کدورت آب در تأسیسات مذکور از حد استاندارد خارج شد و در راستای حفظ بهداشت و سلامت مردم، فعالیت این تأسیسات متوقف و آب وارده به شبکه قطع گردید و بلافاصله عملیات اصلاح و بازسازی در دستور کار قرار گرفت؛ همزمان ۱۱ دستگاه تانکر نیز به صورت سیار به طور مداوم و بی وقفه در حال آبرسانی سیار به شهروندان شدند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: تصفیه خانه آب دیواندره که در حال تست آزمایشی بود با توجه به شرایط اضطراری وارد مدار بهره برداری شد و انتقال آب از تصفیه خانه به مخازن اصلی شهر از طریق خطی به طول ۹ کیلومتر آغاز شد.

مهندس فرهاد با اشاره به اینکه عملیات شستشوی این خط در حال اجرا است، گفت: این خط ۹ کیلومتری طی روزهای اخیر و با تلاش همکاران، شستشو و رفع کدورت شده است و پس از پایان کار و دستیابی به کیفیت و سلامت آب و رسیدن به کدورت استاندارد و تأیید از سوی واحد کنترل کیفی شرکت آبفا و مرکز بهداشت، آب وارد شبکه توزیع شد.

وی در پایان ضمن تشکر از همراهی مدیریت ارشد استان و شهرستان و سایر دستگاه های مرتبط با موضوع خاطرنشان کرد: ضمن عذرخواهی از مردم شهر دیواندره که صبورانه همراه ما بوده اند، درخواست داریم تا این اندک زمان باقیمانده نیز همراه و یاور شرکت آبفا تا تأمین کامل و کافی آب شرب سالم و بهداشتی آب به صورت پایدار باشند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14695
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.