حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال خانگی خانواده‌های زندانیان پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 26521
  • 19 دی 1402 - 10:09
تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال خانگی خانواده‌های زندانیان پرداخت می‌شود
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: دولت برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، پرداخت تسهیلات کم بهره ایجاد مشاغل خانگی را به خانواده های زندانیان و افراد آسیب دیده در اولویت کاری خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل از اداره کار و رفاه اجتماعی، فرزاد پیشکاری روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل زندان های کردستان، ایجاد اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های وزارت کار خواند و اظهار کرد: ایجاد اشتغال و حمایت و پشتیبانی از خانواده های زندانیان از آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

وی فرهنگ‌ سازی حمایت از زندانیان و خانواده های آنان را در ادارات، سازمان ها، مراکز خصوصی و اصناف و بازاریان، مهم ارزیابی کرد و افزود: زندان ها باید به مراکز فرهنگی و آموزشی تبدیل شوند؛ چراکه با آموزش، فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و مطبوعات، زمینه پذیرش زندانیان در جامعه فراهم خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان کسب درآمد برای خانواده های زندانیان و ایجاد اشتغال و امنیت شغلی زندانیان در پایان دوران محکومیت را مهم دانست و گفت: با توانمند سازی و ایجاد اشتغال زندانیان زمینه کاهش آسیب اجتماعی در جامعه فراهم خواهد شد.

پیشکاری با بیان اینکه از تمام ظرفیت های ادارات تابعه وزارت کار در استان و بخش خصوصی در جهت کمک به اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده آنان استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: اشتغال زندانیان در زمان حبس علاوه بر ایجاد امید و انگیزه کافی برای آزادی و ورود به جامعه، باعث بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های آنان نیز می‌شود.

مدیر کل زندان های استان کردستان نیز از حمایت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد اشتغال و کسب درآمد ثابت برای زندانیان و خانواده های آنان تقدیر کرد.

مجتبی محمدی اضافه کرد: راه‌اندازی کسب و کار و توسعه اشتغال برای زندانیان، هدف اصلی اداره کل زندان ها است تا زندانیان بتوانند حرفه‌ای را فرا گرفته و بعد از سپری کردن دوره محکومیت خود، به جامعه بازگردند و از آموزش‌ها و اشتغال در زندان برای ادامه زندگی خود و خانواده‌هایشان بهره ببرند.

در پایان این دیدار لوح تقدیر محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر کار به پاس خدمات جهادی مدیر کل زندان های استان و جمعی از کارکنان این اداره کل در فراهم کردن بستر اشتغال و کارآفرینی زندانیان اهدا شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26521
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.