حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
یادداشت؛

ترکش اعتراض بر رکود اقتصادی در کُردستان

  • کد خبر : 3908
  • 22 آذر 1401 - 8:13
ترکش اعتراض بر رکود اقتصادی در کُردستان
بر همگان روشن است که کردستان خواستگاه مهمانداری، مهمان نوازی، طبیعت گردی،کسب نان حلال و... بوده است، کردستانی که در ۴۴سال اخیر روز به روز پله های ترقی و پیشرفت و آبادانی را پشت سر گذاشت، اما در پی نا آرامی های اخیر شاهد رکود اقتصادی در کردستان به صورت فراگیر شدیم.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، بر همگان روشن است که کردستان خواستگاه مهمانداری، مهمان نوازی، طبیعت گردی،کسب نان حلال و… بوده است.

کردستانی که در ۴۴سال اخیر روز به روز پله های ترقی و پیشرفت و آبادانی را پشت سر گذاشت، اما در پی نا آرامی های اخیر شاهد رکود اقتصادی در کردستان به صورت فراگیر شدیم به شیوه ای که در این ایام جاده چالوس و…در شمال کشور شاهد بار ترافیکی شدید و پر شدن سوئیت ها بوده‌ایم در حالی که منطقه هورامان که دارای ثبت جهانی و از بکر ترین مناطق دنیاست برای اولین بار رکود مسافر را به خود می بیند.

پس از توقف اعتراضات هایی که توسط رسانه های معاند هدایت می شُد، به نظر می‌رسد بعد از آرامش به دست آمده، مردم دوباره به خیابان‌ها برگشته‌اند و رونق دوباره در حال آمدن به بازار است.

علاوه بر این، هر چرخه اعتراضی برای جامعه، با هزینه‌های روانی، و اجتماعی-اقتصادی فراوانی همراه است. بسیاری از این هزینه‌ها قابل محاسبه نیستند اما همه آنها تاثیر منفی جدی بر رفاه جامعه دارد. رفاهی که گاهی به دلیل کاهش سرمایه انسانی دچار زوال می‌شود. هر ناآرامی اجتماعی سبب تشدید تمایل نسل جوان به مهاجرت می‌شود و احساس ناامیدی و نااطمینانی، راه را برای کوچ افراد تحصیل‌کرده و نیروهای حرفه‌ای هموار می‌کند. این همه اما، تنها تصویر مبهمی از تاثیر ناآرامی‌ها بر اقتصاد به دست می‌دهد.

اما اگر بخواهیم تحلیلی بر وقایع اخیر از نظر بحث اقتصادی داشته باشیم باید گفت که؛

امروز با کساد شدن بازار و کاهش قیمت ملک در کردستان شرایطی را درحال رقم زدن بودند که نتیجه آن فرار سرمایه گذار است.
اینها فقط بخش بسیار کوچکی از هشتاد روز میدانداری گروهک های ملحد برای ناآرام کردن کردستان بود که همچون اول انقلاب ثابت کرد دنباله رو سیاست های کثیف اربابان خود هستند که بگویند کردستان محروم است و کردستان دارای عقب‌ماندگی های زیر ساختی و اقتصادی است.

امروز پای درد و دل بازاریان،کسبه ،هتل داران و بنگاه داران و… که می نشیند به خوبی قابل درک است که هدف دشمنان ضربه زدن به معیشت، امنیت، رفاه و اقتصاد مردم است.

آنان خیلی خوب می دانند در کردستان با رونق اقتصادی دیگر حرف هایشان قیمتی ندارد، آنان برای بقای خود به مردمان و منطقەای محروم و کم سواد نیاز دارند.

آنان به مدارس تعطیل شده و معلمانی نیاز دارند که مدارس و کلاس درس را تعطیل کنند، سواد و مدرسه و تحصیل برای مردم ما در نزد آنان ممنوع است.

آنان خیلی خوب می دانند اگر کردستان رونق اقتصادی بگیرد، اگر کردستان باسواد باشد دیگر کسی نیست که دنبال دروغ های آنان برود.

آری آیا کردستان باید محروم و در فقر بماند تا دشمنان این ملت بتوانند جوانان ما را با دروغ هایشان اجیر کنند!!!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3908
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.