حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
ناظر گمرکات استان کردستان مطرح کرد؛

ترانزیت بالغ بر چهار میلیارد دلار کالا از مرز باشماق مریوان در سال گذشته

  • کد خبر : 8746
  • 24 فروردین 1402 - 8:09
ترانزیت بالغ بر چهار میلیارد دلار کالا از مرز باشماق مریوان در سال گذشته
ناظر گمرکات استان کردستان از ترانزیت بالغ بر چهار میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار کالا از مرز باشماق مریوان در سال گذشته خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، خلیل حیدری با اشاره به اینکه باشماق تنها مرز ترانزیتی استان است، اظهار کرد: سال قبل میزان ترانزیت داخلی مبدا ۶۶ هزار و ۹۹۷ تن، میزان ترانزیت خارجی مبدا یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۱۳ تن و میزان ترانزیت خارجی مقصد هم یک میلیون و ۸۷ هزار و ۴۶۴ تن بود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع میزان ترانزیت انجام شده از مرز باشماق در سال گذشته ۲ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۵۷۴ تن بود، یادآور شد: ارزش دلاری این میزان ترانزیت، افزون بر چهار میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار بود.

ناظر گمرکات کردستان ادامه داد: ترانزیت انجام شده در باشماق طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن هم از لحاظ ارزش وزنی و دلاری کاهش داشته است.

حیدری یکی از مشکلات مبادلات تجاری در استان را انجام رویه های تجاری به شیوه سنتی خواند و افزود: می طلبد به منظور بهبود وضعیت تجاری به سمت و سوی استفاده از شیوه های نوین حرکت کنیم.

گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبداء و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می‌شود.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و در زمینه صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال اند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8746
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.