حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

تدوین ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فرصت های سرمایه گذاری در سنندج/اجرای ۲۴ پروژه سرمایه گذاری

  • کد خبر : 9685
  • 06 اردیبهشت 1402 - 23:43
تدوین ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فرصت های سرمایه گذاری در سنندج/اجرای ۲۴ پروژه سرمایه گذاری
رییس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه دسترنج و فرهنگ کرد منشا خیر و برکت زیادی در کشور بوده است، گفت: شهر سنندج 14 دوره حاکمیت را در طول این 400 سال به خود دیده است که البته بیشترین دوران رشد و بالندگی آن به جمهوری اسلامی بر می گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، فرهاد میمنت آبادی در مراسم گرامیداشت روز سنه که در عمارت آصف برگزار شد، روز سنه را تبریک گفت و اظهار کرد: وقتی در ابعاد مختلف به شهر سنندج نگاه می کنم به عنوان مادر نقاط مظهر تولد و تربیت انسان های مفاخر است.

وی اضافه کرد: با افتخار می گویم در هر جای دنیا اگر کردی وجود دارد از او بپرسند از لحاظ اصل و نسب اهل کجایی ریشه و تبارش به سنندج بر می گردد.
رییس شورای اسلامی شهر سنندج عنوان کرد: شهرداری و سایر ادارات موظف هستند برای رشد و بالندگی بچه ها و نسل جدید این بالندگی را حفظ کنند.

میمنت آبادی با بیان اینکه مردم کرد به لحاظ ظرفیت علمی نیز در جهان دارای پایه و جایگاه هستند، افزود: در بعد علمی امروز در هرجای دنیا اگر چهار دانشمند وجود داشته باشد یک یا دو نفر آنها کرد هستند.

وی با اشاره به چرایی انتخاب ۶ اردیبهشت ماه به عنوان روز سنه گفت: تاریخ سکونتگاه و زندگی در این شهر به بیش از ۶ هزار سال پیش بر می گردد اما در حدود ۴۰۰ سال پیش با ابلاغ این حکم حکومتی توسط شاه صفی خان فنداسیون این شهر توسط اردلان خان گذاشته شده است.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: شهر سنندج ۱۴ دوره حاکمیت را در طول این ۴۰۰ سال به خود دیده است که البته بیشترین دوران رشد و بالندگی آن به جمهوری اسلامی بر می گردد.

میمنت آبادی عنوان کرد: در بعد فرهنگی و صنایع دستی این شهر بیش از ۵۰۰ درصد رشد بالندگی داشته که این حاصل تلاش زنان و مردان شیرزن و هنرمند این دیار بوده است.

وی گفت: امروز شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت کتاب و پایتخت نورز در سطح جهانی شناخته شده است.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه شهری با این قدمت تاریخی و جایگاه رفیع هنری و فرهنگی سزاوار بهترین امکانات و خدمات است، گفت: امکانات و ویترین امروز این شهر زبینده جایگاه جهانی آن نیست و امیدواریم بتوانیم با امکاناتی که در اختیار داریم زمینه توسعه هرچه بیشتر آن را فراهم سازیم.

میمنت آبادی اضافه کرد: سنندج دارای پیشینه تاریخی است و غنای فرهنگی، هنری و آداب و رسوم بسیار زیبای این شهر همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

وی با تاکید براینکه دسترنج و فرهنگ کرد و کردواری منشا خیر و برکت بوده است، گفت: به عنوان نماینده مردم سنندج در شورای اسلامی شهر درخواست دارم نسبت به فرهنگ و علم و ادب مردم این شهر بیش از پیش از سوی دستگاه های فرهنگی توجه و در این حوزه کار شود.

مردم کرد به لحاظ موسیقی و هنر بسیار ثروتمند هستند

اسعد فریدی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج، اظهار کرد: شهر سنندج نماد بزرگان و مفاخر زیادی در حوزه های مختلف هنر و فرهنگ است.

وی با بیان اینکه سنندج به لحاظ ظرفیت های هنری و فرهنگی از جایگاه والایی برخوردار است، گفت: این شهر بزرگان و مفاخر زیادی را در دامن خود پررورش داده که خانواده بزرگ بابا مردوخ و مجتهدی اشاره کرد.

وی گفت: مردم کرد به لحاظ موسیقی و هنر بسیار ثروتمند هستند و هنرمندان موسیقی این استان مانند کامکارها و عندلیبی ها حق بزرگی بر موسقی ایران دارند و چارچوب موسیقی ایران بر شانه آنها پایه گذاری شده است.

وی به ظرفیت های شهر سنندج در حوزه فیلم کوتاه و کسب عناوین برتر در جشنواره های جهانی توسط فیلمسازان توانمند این دیار اشاره کرد و گفت: کردستان در حوزه فیلم کوتاه در دنیا حرف برای گفتن دارد و در حوزه تئاتر هم اساتید بزرگی همچون قطب الدین صادقی و بهروز علی پور که مایه سربلندی برای کشور هستند نام برد.

وی اذعان کرد: در حوزه مجسمه سازی و نقاشی هم هنرمندان شاخص در این استان پرورش یافته اند که جز مفاخر در سطح کشور بوده و نام و نشان جهانی دارند.

همدلی تیم مدیریت شهری در سنندج روند توسعه را تسهیل می بخشد

فرماندار سنندج گفت: همدلی و وفاق تیم مدیریتی در شهرستان سنندج روند توسعه هرچه بیشتر این شهر را تسهیل می بخشد.

حسن عسکری در ادامه اظهار کرد: از مجموعه شهرداری سنندج و شورای اسلامی شهر و سایر دستگاه های فرهنگی که زمینه برگزاری این مراسم و برنامه های متنوع را در راستای گرامیداشت روز و هفته سنه فراهم کردند تقدیر می کنم.

وی خاطرنشان کرد: ۳۸۶ سال قبل از این در سال ۱۰۴۶ هـ ق در دوره صفوی و در زمان شاه صفی سلیمان خان اردلان شهر سنندج توسط حاکم کردستان سلیمان خان اردلان بنا نهاده شد.

وی افزود: منظر طبیعی، تاریخی و فرهنگی سنندج، اعضای شورای این شهر را بر آن داشت که طرح نامگذاری یک روز از تقویم سالانه استان با نام روز «سنه» را در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح کنند.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: طبیعتا گرامی داشت هفته سنندج یک ظرفیت خوب است تا بتوانیم ویژگی های برجسته این شهر را بیش از پیش به مردم داخل و خارج از کشور بشناسانیم.

عسکری گفت: هفته سنه ظرفیتی کم‌نظیر برای احیای آداب و رسوم اصیل گذشتگان و آشنا کردن نسل جوان با آثار هنرمندان، مفاخر و مشاهیر کُرد است.

وی در ادامه مردم کردستان و خاصتا شهر فرهنگی سنندج را سزاوار بهترین خدمت ها دانست و عنوان کرد: مردم سنندج شایسته بهترین امکانات و خدمات هستند و از اینکه خدمت گذاری مردم این شهر هستیم به خود می بالیم.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه وفاق و همدلی خوبی بین تیم مدیریتی شهرستان وجود دارد که زمینه خدمت رسانی را بیش از پیش تسهیل می کند، اضافه کرد: وجود دارد که این روند توسعه شهر را تسهیل می کند.

عسکری با تاکید براینکه طی سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه عمرانی انجام گرفت که رفع مشکل آب سنندج از شاخص ترین آنها بود، گفت: پروژه انتقال آب شرب سنندج که از مطالبات جدی شهروندان بود با صرف اعتباری

بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان با پیگیری استاندار در کمتر از ۱۰ ماه اجرا شد.

وی اذعان کرد: در حوزه رفع مشکلات حواشی شهر هم در سال گذشته با تلاش دستگاه های مختلف اقدامات خوبی انجام شد که این روند در سالجاری با سرعت هرچه بیشتر ادامه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان سنندج از اجرای پروژه کریدور شمال جنوب در سالجاری خبر داد و گفت: اعتبارات قابل توجهی برای اجرای این پروژه مهم و استراتژیک پیش بینی شده است.

عسکری اذعان کرد: پروژه سرمایه گذاری مجموعه تفریحی توریستی صلوات آباد هم از دیگر برنامه های امسال در شهر سنندج است و پیمانکار فاز اول آن تعیین شده است.

تدوین ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فرصت های سرمایه گذاری در سنندج/اجرای ۲۴ پروژه سرمایه گذاری

شهردار سنندج از تدوین ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری و اجرای چندین کلان پروژه در این شهر خبر داد.

سیدانور رشیدی در ادامه اظهار کرد: ۶ اردیبهشت روز سنه امکانی فراهم کرد که مردم فرهنگی این شهر خلاق موسیقی جهان دقایقی را گرد هم جمع شوند.
وی خاطرنشان کرد: قدمت شهر سنندج و بناها و محلات آن از یک سو و وجود مفاخر و هنرمندان و بزرگان این دیار موجب شده سنندج در طول تاریخ هدف گردشگران باشد.

وی با بیان اینکه خدمت گذار مردم بودن را بهترین لقب برای خود می دانیم، گفت: به عنوان شهردار سنندج در مسیر خدمت به مردم این شهر با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد شهری آبادتر و توسعه یافته تر از تمام لحاظ باشیم.

شهردار سنندج اضافه کرد: سنندج نه تنها برای شهروندان آن بلکه برای همه کردها در داخل و خارج از مرزهای کشور عزیز است و عزت و سربلندی آن موجب خرسندی آنها می شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی بکر، تاریخی، فرهنگی و مردمانی اصیل و هنرمند در این دیار موجب شده که سنندج همواره مورد استقبال و مقصد گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور در ایام مختلف سال باشد.

رشیدی با بیان اینکه سنندج شهر فرهنگ و هنر برای تک ما عزیز است و تلاش در مسیر اعتلای آن را وظیفه و تکلیف می دانیم، افزود: از این تریبون از طرف خود و خانواده بزرگ شهرداری این قول را به مردم فرهنگی و هنرمند و هنردوست این دیا می دهم که به صورت شبانه روز و با بهره گیری از هرآنچه در توان داریم در مسیر سربلندی سنندج و انجام خدمت گذاری ماندگار در آن تلاش کنیم.

وی با تاکید براینکه برای سربلندی هرچه بیشتر این شهر از تمام وجود مایه می گذاریم، اذعان کرد: اتفاقات بسیاری خوبی در مسیر اجرای پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در این شهر در سالجاری کلید می خورد.

شهردار سنندج با بیان اینکه ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و پیوستن دیار آواها و نواها به شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه موسیقی، کسب عنوان پایتخت کتاب ایران، دارنده پایتخت دف جهان و انتخاب آن به عنوان پایتخت نوروز جهان از اقدامات ماندگاری است که با همت شهرداری و شورای شهر سنندج صورت گرفته و در معرفی و جهانی‌شدن بیشتر این دیار نقش بسزایی داشته است.

اجرای ۳۰ عنوان برنامه شاخص فرهنگی در هفته سنه

وی با عنوان اینکه ۳۰ برنامه شاخص و متنوعی همزمان با هفته سنه تدوین و برگزار می‌شود، افزود: برپایی نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه ارشاد، برپایی نمایشگاه کتاب در بوستان کتاب، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت آصف، اجرای گروه موسیقی فولکلور سنندج و اجرای موسیقی کلاسیک و پاپ، اجرای چندین گروه تئاتر خیابانی به مدت یک هفته در پارک شانو و پیاده راه فردوسی، برپایی نمایشگاه و برگزاری اولین جشنواره عکاسی با موضوع هفته فرهنگی نگارخانه سوره، برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی در عمارت آصف، برگزاری مراسم اختتامیه قرآنی سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی و همایش پیاده روی خانوادگی از پارک کودک به مقصد میدان گاز، برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی در پارک شهدای ۲۸ دی از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته در سنندج برشمرد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک همایش بزرگ برای جذب سرمایه گذار در شهر سنندج برگزار خواهد شد، گفت: کار مطالعاتی ۲۴ پروژه سرمایه با حجم سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که نمونه آن تله کابین سنندج است انجام شده و برخی از آنها در سالجاری کلید خواهد خورد.

به گفته وی، پروژه سرمایه گذاری چند هزار میلیاردی را در نقاط مختلف شهر سنندج تعریف کرده ایم که اجرای هر کدام از آنها تحول قابل توجهی در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری در این شهر ایجاد خواهد کرد.

وی از راه اندازی دهکده سلامت به عنوان یکی از برنامه های مهم شهرداری سنندج در این دوره مدیریتی نام برد و اضافه کرد: در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه بهسازی معابر و خیابان ها نهضت آسفالت در شهر سنندج اتفاق می افتد

انجام ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت

وی اذعان کرد: در همین راستا بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع از خیابان ها و معابر شهر با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان آسفالت و بهسازی خواهد شد.

شهردار سنندج از توسعه سرانه فضای سبز به عنوان دیگر اولویت در شهرداری سنندج یاد کرد و افزود: ۱۴۳ هکتار پارک و فضای سبز در بازده زمانی دو ساله به سرانه فضای سبز موجود اضافه خواهد شد.

رشیدی با تاکید براینکه عدالت محوری در تعریف و اجرای پروژه ها را ملاک اصلی در تعریف و اجرای برنامه ها و پروژه های شهرداری قرار داده ایم، گفت: در راستای ساماندهی قبرستان های قدیمی و پارک هایی که بعضا به محل تجمع معتادین تبدیل شده توافق های خاصی با اوقاف انجام داده ایم.

وی اظهار کرد: اجرا و عملیاتی کردن مرکز نگهداری معتادین متجاهر کمپ ماده ۱۶ از دیگر اتفاقات بسیار خوبی بود که در شهر سنندج صورت گرفت و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر از معتادین متجاهر که از دیدگاه ما بیمار و نیاز به حمایت دارند در این مکان فرایند درمان و بهبودی و در ادامه توانمندسازی را طی می کنند.

وی با بیان اینکه با تمام وجود دغدغه رفع مشکلات و توسعه شهر را داریم و در این راستا الز تمام ظرفیت های استفاده خواهیم کرد، گفت: تمام کمیسیون های شورا شهر در کنار هم فعال دغدغه شهر را دارند و دنبال اتفاقات خوبی در حوزه های مختلف در این شهر هستند.

وی اذعان کرد: شورا در کمال اتحاد و آرامش از برنامه های شهرداری حمایت و همین همدلی و همراهی بین اعضای شورای شهر و مدیریت شهرداری موجب شد در سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در بخش های مختلف و تحقق اهداف و برنامه ها باشیم.

اجرای ۳ پروژه کلان در حوزه ترافیک شهری

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۳ ابر پروژه در شهر سنندج به زودی کلید خواهد خورد، اذعان کرد: شهرداری سنندج با حمایت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر ۳ پروژه بزرگ عمرانی شامل طرح تعریض پل قشلاق، احداث تقاطع غیرهمسطح میدان محمدی و ورودی نایسر تعریف و اجرایی می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9685
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.