حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

تحقق محلات اسلامی مستلزم استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

  • کد خبر : 9044
  • 27 فروردین 1402 - 7:19
تحقق محلات اسلامی مستلزم استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
فرمانده سپاه کردستان با یاداوری تشکیل شوراهای محلات اسلامی در استان و شهرستان‌های تابعه، تحقق محلات اسلامی و اسلامی‌کردن محلات را مستلزم استفاده از ظرفیت‌های مردمی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سردار سیدصادق حسینی شامگاه روز گذشته در همایش استانی محلات اسلامی استان کردستان که در حسینیه ستاد سپاه بیت‌المقدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهدا و بالاخص شهید میلاد حیدری از شهدای اخیر مدافع حرم، اظهار کرد: از سال گذشته شورای محلات اسلامی در استان کردستان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و جانشینی استاندار راه‌اندازی و در شهرستان‌ها هم به ریاست فرمانداران تشکیل شد.

فرمانده سپاه کردستان تصریح کرد: در جامعه ما نیازهای زیادی وجود دارد که اگر از همه ظرفیت‌ها استفاده شود نیازها و کمبودها برآورده خواهد شد.

وی با اشاره به ناهنجاری‌های جامعه از جمله اعتیاد، بیکاری، سرقت و دیگر آسیب‌های اجتماعی، تاکید کرد: همه ماموریت داریم که باید با ورود به این قضایا، هم اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم و هم تلاش شود که این آسیب‌ها برطرف شود.

فرمانده سپاه کردستان اذعان کرد: همانگونه که همه در بخش‌های مختلف و از جمله برقراری امنیت کمک می‌کنیم، می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود، محلات را هم اسلامی کرده و این مستلزم همکاری همه بخش‌ها است.

سردار حسینی عنوان کرد: برای تحقق محله اسلامی باید از افراد معتمد و صاحب‌نفوذ در محلات، اصناف مختلف و همچنین نخبگان و دانشجویان و جوانان بهره گرفت و آنها را در این موضوع دخالت داد که بدون شک در ایجاد زیرساخت‌ها، رفع مشکلات و تامین امکانات و رفاهیات موثر است.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند باید میدان را برای نقش‌آفرینی مردم مهیا کرد و این اهتمام در کردستان وجود دارد و قطعا در رفع مشکلات ایفای نقش خواهند کرد.

سردار حسینی ادامه داد: ما در طول ۴۴ سال نقش مردم را در میادین مختلف از جمله پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی، سازندگی و گروه‌های جهادی و حضور در حوادث و بلایای طبیعی را تجربه کرده‌ایم.

فرمانده سپاه کردستان یادآوری کرد: اینکه تعالیم اسلامی را با استفاده از همه ظرفیت‌ها در محلات پیاده کنیم، محلات به معنای واقعی کلمه اسلامی خواهند شد.

وی هدف محلات اسلامی را، ایجاد حرکت عمومی در جامعه، الگوسازی در مدیریت جامعه و تربیت جوانان، مدیریت‌پروری، پویایی نظام انقلابی، به منصه ظهور گذاشتن افزایش کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و افزایش پیوند دولت و مردم ذکر کرد.

سردار حسینی همچنین ایجاد روحیه آرمانگرایی و انجام کارهای بزرگ، سازماندهی جمع کثیری از جوانان، تقویت و نشاط و امیدآفرینی در بین جوانان، تقویت فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه و تقویت بعد نهادی مردم را از دیگر اهداف محلات اسلامی برشمرد.

وی ادامه داد: سال گذشته برنامه‌های با مضامین محلات اسلامی در ۲۴۴ محله شناسایی شده استان اجرا شد که امسال با افزایش ۱۰۴ محله دیگر، تعداد محلات به ۳۲۸ محله افزایش خواهد یافت.

فرمانده سپاه کردستان همچنین افزود: رعایت حجاب اسلامی وظیفه همگانی است و قطعا با استفاده از همه ظرفیت‌ها این موضوع نیز برطرف خواهد شد.

وی عنوان کرد: برای گوهر گرانبهای انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده و علمای زیادی در بندهای زندان محبوس شده‌اند، لذا می‌طلبد همه برای صیانت از این گوهر گرانبها پای کار بیایند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9044
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.