حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
کارشناس مسائل سیاسی:

تحقق شعارسال باید اولویت اصلی تمام مسئولان و همه دستگاههای اجرایی کشور باشد

  • کد خبر : 8006
  • 02 فروردین 1402 - 7:36
تحقق شعارسال باید اولویت اصلی تمام مسئولان و همه دستگاههای اجرایی کشور باشد
منتشلو گفت: تحقق شعار سال مقام معظم رهبری و اهمیت به آن باید اولویت تمام مسئولان و همه دستگاه‌های اجرایی کشور باشد و این مستلزم همدلی و هم افزایی بیشتر همه ارکان کشور است.

جعفر منتشلو کارشناس مسائل سیاسی درگفتگو با خبرنگار کردتودی به مناسبت آغازسال جدیدبا اشاره به نامگذاری امسال به عنوان مهارتورم و رشد تولید توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: تحقق شعار سال مقام معظم رهبری و اهمیت به آن باید اولویت تمام مسئولان و همه دستگاه‌های اجرایی کشور باشد وتحقق در مهار تورم و رشد تولید مستلزم همدلی و هم افزایی بیشتر همه ارکان کشور است.

وی در ادامه افزود: مسئله اقتصاد، موضوع تولید و مهار تورم امروز مسائل اصلی و مهم کشور است و حوزه تولید، رشد و رونق آن می‌تواند گره گشای مسئله اقتصاد و حتی منجر به کاهش و حتی رفع افسار گسیخته تورم شود و مهم‌ترین موضوع هم در بخش تولید توجه به مسائل کیفی آن است که نیازمند برنامه ریزی بیشتر و کار و همت مضاعف و استفاده از ظرفیت جوانان نخبه و پویا و خلاق در بخش تولید است.

منتشلو اضافه کرد: غلبه بخش غیرتولیدی بر بخش تولیدی منجر به رشد تورم شده است چرا که بازار سرمایه ایران رها شده و با اقتصاد اسلامی همخوانی ندارد و همچنین شاهد ولنگاری نظام بانکی هستیم و با سود تعینی شبه ربا این بازار رها شده است و بازار ثانویه بورس باید تعطیل شده و این بازار فقط به بازار اولیه باید متکی باشد تا فعالیت‌های مولد رونق یابد.

وی تصریح کرد: با پیاده‌سازی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلاتی که به آن اشاره شد می‌توان به اهدافی همچون مهار تورم و رشد تولید دست یافت.

این کارشناس مسایل سیاسی تصریح کرد: مسئولان کشور باید به جد دنبال تعاملات منطقه ای وجهانی باشند البته با ذکر این نکته که دراین تعاملات منفعت ومصلحت کشوردرنظرگرفته شودکه قطعا این تعاملات کمک می‌کند تا ظرفیت‌های جدید در حوزه‌های مختلف ایجاد شود و با مبادلات اقتصادی در جهت توسعه اقتصادی قدم برداشت ضمن اینکه کشورمان در حوزه معدن، کشاورزی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی دارای ظرفیت‌های خوبی است.

وی تاکیدکرد: ظرفیتهای بالقوه در کشور فراوان است بعضی از اینها به فعلیت رسیده امابرخی هم هنوز فعلیت پیدا نکرده اندکه میتوانیم با احیا این ظرفیتها در کشور ضمن رونق تولید شاهد کاهش تورم باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8006
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.