حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

بیش از ۳۰ خانه قرآن در شهرستان سقز فعالیت می‌کنند

  • کد خبر : 24255
  • 15 آذر 1402 - 10:48
بیش از ۳۰ خانه قرآن در شهرستان سقز فعالیت می‌کنند
رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز گفت: بیش از ۳۰ خانه قرآن در شهرستان سقز به منظور ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیش از ۳۰ خانه قرآن و یک مؤسسه قرآنی در سطح شهرستان سقز مشغول فعالیت هستند؛ اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی است و می‌تواند جامعه را در ابعاد و حوزه‌های مختلف هدایت کند، بنابراین برای ایجاد یک جامعه قرآنی و در راستای گسترش آن باید برنامه‌ریزی و اقدام شود.

 

وی افزود: خانه‌های قرآن در شهرستان سقز زمینه‌ساز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح محلات و روستاهای این شهرستان هستند و اکنون بیش از ۳۰ خانه قرآن شهری و روستایی و یک مؤسسه قرآنی در شهرستان سقز مشغول فعالیت هستند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز با بیان اینکه کلاس‌های قرآن و محافل قرآنی به صورت مستمر در این خانه‌های قرآن‌ها برگزار می‌شود؛ اظهار کرد: در این خانه‌های قرآن کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود، و بیش از ۵۰ مربی قرآن در سطح این مراکز قرآنی مشغول فعالیت هستند.

 

حجت‌الاسلام رستمی گفت: قرآن کریم بزرگ‌ترین هدیه الهی برای انسان‌ها و گرانبهاترین میراث پیامبر اعظم (ص) در میان مسلمانان است.

 

وی ادامه داد: قرآن کتاب زندگی است و می‌تواند جامعه را در ابعاد و حوزه‌های مختلف هدایت کند، بنابراین برای ایجاد یک جامعه قرآنی و در راستای گسترش آن باید برنامه‌ریزی و اقدام شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز افزود: اگر به قرآن عمل کنیم و دیگران را به احکام اسلامی و قرآنی با حرکات و رفتارهای شایسته انسانی تشویق کنیم، جامعه‌ای سرشار از پویایی و درخشندگی در زمینه‌های مختلف خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24255
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.