حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

بیش از ۱۱ هزار گزارش مردمی تخریب عرصه‌های طبیعی در کردستان ثبت شد

  • کد خبر : 8187
  • 10 فروردین 1402 - 8:34
بیش از ۱۱ هزار گزارش مردمی تخریب عرصه‌های طبیعی در کردستان ثبت شد
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۹۱ فقره گزارش مردمی در سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ این اداره کل ثبت شد.

منوچهر کیانی روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: ۸۹ درصد گزارش های دریافتی صحت داشت و ۱۱ درصد هم گزارش غیرمرتبط با حوزه فعالیت منابع طبیعی و آبخیزداری بود؛ ضمن اینکه سال ۱۴۰۰، هفت هزار و ۷۱۳ فقره گزارش مردمی دریافت شد که از این تعداد ۷۶ درصد صحیح بود.

 

وی با بیان اینکه منابع طبیعی موهبت الهی و سرمایه ای خدادادی است، افزود: منابع طبیعی تنها متعلق به نسل حاضر نبوده و امانت است؛ بنابراین باید همچون گذشتگان در حفاظت، حراست و پاسداری از آن بکوشیم.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اضافه کرد: با افزایش آگاهی و حساسیت مردم به نقش و اهـمیت منابع طبیعی ظرفیت های بی بدیلی برای جلب مشارکت مردم در حفاظت، اصلاح و احیای منابع طبیعی فراهم شده که مهمترین بخش آن، همیاران طبیعت و سازمان های مردم نهاد است.

 

کیانی با بیان اینکه مشارکت حقیقی مردم حلقه مفقوده در فرآیند توسعه منابع طبیعی است، گفت: یکی از پایه ها و بسترهای اقتصاد مقاومتی، منابع طبیعی است که مشارکت مردم در حفظ این سرمایه ملی و ارزشمند و بی بدیل می تواند به حفظ و پایداری آن بیانجامد.

 

گفتنی است روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان از عموم مردم خواسته است ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان امانتی برای آیندگان، گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به سامانه‌های تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

 

هم اکنون از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد؛ در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8187
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.